• Tannis

    Hur mycket kostar eran el i månaden?

    Hejsan!
    Något som sambon tycker att vi betalar för mycket för i månaden är el! Medans jag kan tycka att vi har normal förbrukning under de förhållanden vi lever. Vi är fyra stycken, har ett hus på 200 kvm en värmepump och två kakelugnar som vi eldar i. Denna månad kostar elen oss 2000kr
    Vad betalar ni??

  • Svar på tråden Hur mycket kostar eran el i månaden?
  • malincha

    Vi bor i radhus och har direktverkande el. Vi är tre personer i hushållet varav en är 5 månader och han står knappast till elförbrukningen.
    Vi betalar omkring 2500 kr varje månad så 2000 för en villa med dubbelt så många personer i tycker jag låter LITE!!

  • MARSIPULAMI

    usch jag tycker som din sambo men vi betalar ännu mer - ca 3500 i månaden

  • Lisa 74

    vi bor på 120 kvm med elvärme, senaste räkningen var 3500. Vi är tre och ibland fyra pers. Två badrum m golvvärme kan ju spela in lite? Jävligt dyrt, blir lika förbannad varje gång!
    Jag tror eran räkning är ganska normal... En kompis till mej bor på 240 kvm och har 5400 i mån...

  • 4barnsMom

    120kvm 2 vuxna och 4 barn Vi har bergsvärme i ett gammalt dragigt hus så 1500-2000kr/ mån har vi  Vi har inga andra värmekällor..

    Han ska inte gnälla


    Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • 4barnsMom

    Vi har dock några akvarium som drar en del el..


    Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • MARSIPULAMI

    Något jag tycker är konstigt att även om elräkningen som är för hur mycket vi använt ena månaden är på 6500kr och nästa månadf på 4500kr så är nätöverföringen nästan densamma, runt 1300kr. Är inte det lustigt?

  • Lisa 74

    Marsipulami: Vad har ni för elbolag? Har ni bara el som uppvärmn och kvm?

  • Lorina

    ca 3300:-/månad har vi . Hus 136 kvm 41 kvm biyta, luftburenelvärme som vi nu har gjort om till vattenburenelvärme + vattenburen golvvärme så vi hoppas elkostnaden kommer att sjunka. Vi är 6 st i familjen. Har bundet elavtal med Mälarenergi.

Svar på tråden Hur mycket kostar eran el i månaden?