• Anonym

Hjälp! Ätit papper!

Min 4½ månaders bebis har fått i sig liiite A4 papper. Är det farligt och i sådana fall, vad ska man göra???

• Svar på tråden Hjälp! Ätit papper!
  • twentyone

Nej, det är inget farligt..han/hon kommer bajsa ut det.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Näe, de e inte farligt, kolla bara i munnen å gommen så de inte sitter nån pappers klump där, ge lite vatten så sköljer bebis säkert ner de ordentligt.

• Ea30

min lilla tös har nog fått i sig en hel aftonbladet skulle jag tro säger som föregående...ingen fara...

• Norpan666

Min son äter upp sina böcker i kanterna

• Wida

Tänk om det hade varit A5!!!

• Naimas mamma

Eller ännu värre, A3!!
    Nä, skämt åsido..Det är ingen fara..Jag har hittat lite allt möjligt vid blöjbyten, t.ex. en liten träflisa. Ajaj..Så papper är nog ingen fara..det blir ju bara som en blöt mjuk liten klump!

• Lola Jämtland

Finns värre saker de lär käka under sina uppväxtår....

McDonaldsburgare tex.

Skämt å sido Ts, det är ingen som helst fara med lite papper!

//2007-here I come!
  • Anonym

Det låter bra! Man blir ju nojjig när det är första barnet och allt men eftersom jag inte hittade nåt i munnen och han inte verkar ha fått det i luftstrupen (i och med att han andas än ) så är det nog ingen fara som ni säger. Tack för svaren!

• Mirro

Nej, troligtvis kommer papperet bara att bajsas ut. Det viktiga är bara att det inte fastnar i halsen, då finns ju en kvävningsrisk. Sedan är det väl inte nyttigt att äta papper, men det är väl heller inget farligt.
    Igår hittade jag en bit av ett färgglatt kolapapper i min 8-månaders bajs... Det gäller att hålla koll på vad man har framme.

• Thessia

min lillebror åt "puttekulor" när han var liten, dom kom ut den vanliga vägen *S*

• Ea30

gumman83
    det lät bra mycket farligare än papper! tur det gick bra!

• Thessia

hihi ja men det såg rätt kul ut när han var på toa ...*S* men man var väl lite knepig då...

Svar på tråden Hjälp! Ätit papper!