Skötare
ni som jobbar som skötare inom psykiatrin..
Vad tycker ni om jobbet?
Var det ett bra val?
Lönen, vad är den på?
Är detta yrke något som ni rekomenderar till andra?
Ha det bra allihopa.
ni som jobbar som skötare inom psykiatrin..
Vad tycker ni om jobbet?
Var det ett bra val?
Lönen, vad är den på?
Är detta yrke något som ni rekomenderar till andra?
Ha det bra allihopa.
hejsan Älvas:Jag är skötare och jobbar inom psykiatrin,just nu inom barn/ungdosmpsykiatrin...har jobbat och jobbar extra inom vuxenpsykiatrin som ligger i samma hus.Här där jag jobbar har vi 3 olika psykiatriavdelningar:En avdelning med 18 platser som är akut/allmän psykiatrisk avdelning,en psykosavdelning och en LRV avdelning + barnpsyk med 2 akutplatser.
Jag trivs superbra inom psykiatrin men lönen är inte den bästa tyvär,men skiljer sig säkert en hel del inom landsting och kommun,och inom olika län och kommuner.
ammica - tackasam för svaren.. får man fråga vad du har förtutbildning.. har hittat en kyutbildning på detta.. tror du den är bra?
Jag är undersköterska,gick omvårdnadsprogrammet på gymnasiet me inriktade mig sista året och läste psykiatri så jag fick skötar kompetensen oxå.
Har hört att KY utbildingen ska vara bra,en tjej som gått den hos oss och gjorde praktiken på psyk fick efter utbildningen fast tjänst...fast det var många sökande på just den tjänsten,men dom hade sagt att den KY utbildningen vägde upp mera..=)...
Jag jobbar natt som skötare på missbruks akut i sthlm.
Har jobbat både på "storm" avdelningar och med lugnare kroniker.
Jag triv, men man ska nog flytta på sig ibland för att inte bränna ut sig. Sedan titta på vad för sorts människor man vill jobba med..jag skulle tex inte orka/vilja med barn och ungdomar.
Lönen är ju inte den bästa..men det vet du ju redan
Inget yrke som man kan rekomendera
som andra jobb tror jag, man känner nog om man passar eller inte.