• S80

3 mf

är det nån som vet vad man gör på ett första besök vid en utredning? Vad man tar för prover mm. Jag blir lätt gravid men får bara ma.

• Svar på tråden 3 mf
  • LilleSkutt

Hej!

Vid mitt senaste återbesök efter tredje missfallet (och skrapningen) fick jag lämna blodprover, 9 st sammanlagt. De kollar tex ämnesomsättning, blodkoaguleringsförmåga, proteiner mm. De gjorde även VUL och kollade äggstockarna mm. Sedan får man göra noggrannare undersökningar av livmodern vad jag har förstås samt att mannen får lämna spermaprov och blodprov (tror jag).

Lycka till!

Kram

• LilleSkutt

förstått ska det vara, inte förstås....

• S80

ok.tack för svaret. Hur har det gått för dig? har du fått svar på dina prover? Går ni privat? kram

• LilleSkutt

Hej S80!

Jag fick missfall 22/12 och var på återbesök i måndags, så jag har inte fått några svar än, det tar ca 6 veckor. Går inte privat, men tycker det verkar gå rätt snabbt. Antar att de kollar blodproverna först och att de går vidare med det andra jag skrev om de inte hittar något.

Kram!

• S80

ok.då var det inte så länge sen.beklagar dina mf. I vilken v har du fått mf? Jag fick mitt 1:a i v 8, mitt andra var jag på vul i v 9 och fick då reda på att fostret varit dött sen v 5, och nu vid mitt senaste så fick jag veta genom vul i v 7 att det varit dött sen v 5 ungefär. Kram

• LilleSkutt

Jag hade en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 10, ett mf i vecka 5 och nu senast ett ma i vecka 17 (fast fostret hade varit dött i 5-6 veckor). Hade en del blödningar vecka 10-11 men gjorde då vul och allt såg bra ut, så missfallet måste skett kort därefter. Nästa gång ska jag definitivt be att få göra vul vecka 13!

Kram

• Nioli

Vid utredningen kollar de även upp kromosomerna genom blodprov på er båda. Och i vissa fall kan de kolla äggstockskapaciten (en form av ålderstest), kallas klomifentest. Man kollar FSH och LH värderna på dag 3 och dag 10 samtidigt som man får äta pergotime.

Svar på tråden 3 mf