• ztar

sova på stor kudde?

hej!
    tänkte bara höra om det är någon som hört något om att barn inte kan ligga på en stor kudde, alltså en sån kudde vi har som huvudkudde, lilltjejen somnar hur bra somhelst om hon ligger på en, men kan det vara farligt eller så för henne? konstig fråga kanske men jag nojjar ju för allt..

• Svar på tråden sova på stor kudde?
  • Jossan

vi hade hela Onis på en stor kudde i början när han sov i vår säng så vi inte skulle kunna lägga kuddar och täcken över honom lika lätt..
    nu när han sover i sin säng ligger han på mage och då behövs ingen kudde under huvudet

kram J

• Pyff

Vår lilla älskling har legat och somnat på våran huvudkudde sen han var typ en månad, sen lyfter vi över honom i hans egen säng....

• Fido

Du menar en vuxenkudde? Generellt säger man ju nu att barnen ska sova med en mjuk kudde för att minska risken att huvudet blir snett eller platt. Men en vuxenkudde, då måste hon väl ändå ligga nästan helt uppe på kudden med hela/halva kroppen? Om du menar att ni lagt henne uppe på en kudde som en liten "platå" för att skydda henne i er säng, det borde verkligen inte vara några problem så länge hon inte ramlar ner??

• Toyya

Karl låg o sov på en stor kudde i början. Tyckte det funkade jättebra. Sen blev han för stor

• Mindy

Vår kille låg också på en stor kudde första månaden

• Fru Längtan

Min BVC sköterska sa att det gick bra med en vuxenkudde till vår lille när han var en vecka gammal så det är nog helt ok.

• Stora

det beror väl på hur hög den är eller hur hård. Själa storleken spelar väl igen roll men är den för hög o hård kan de nog få ont i nacken...

• Baby82

Våran son har en "vuxenkudde". Sedan vi la en sådan kudde i hans säng sover han som en kung.

• Baby82

Vill tillägga att den är mjuk och inte jätte tjock.

• ztar

hej alla! jadå kudden är mjuk och inte så hög, var mer rädd för att det kanske blir för varmt för henne..hon sover bäst i vagnen så där brukar jag lägga henne på kudden (när vi är inomhus)

Svar på tråden sova på stor kudde?