Svårt att andas
Jag hade lovat mig själv att inte skriva om min katt på detta forum, för en del blir ju helt tokiga!
Jag förstår att ni blir tokiga om någon verkligen plågar sitt djur, men de flesta vill faktiskt sina husdjur väl, tro det eller ej.
Däremot, om det verkligen är djurplågeri, då förstår jag er, för det är bland det värsta jag vet!
Nu till mitt problem.
Jag har en perserkatt på tre år som på senare tid har fått svårt att andas. Jag tror att det beror på att hennes kropp har växt ifatt hennes lilla nos. (tycker egentligen synd om perserkatter, vissa har ju t.om. svårt att äta!) Kan det vara möjligt? Jag har ju hört att just perserkatter kan ha svårt att andas, men det är just det attd et kommit på senare tid. När man leker emd henne (för hon är pigg) blir hon fort ansträngs och andas högt. Hon blir inte trött, men jag vill inte fortsätta leka med henne när hon låter så. Hon har även börjat låta när hon sover.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Har tänkt att ringa veterinären, (har inga pengar, men måste ju) men vill ändå höra vad ni har att säga. Ni kanske inte ens tycker att jag måste ringa veterinären.
Håll diskussionen på en vettig och god nivå, tack.