halsband på 1-åring?
har ni halsband på era små??? oliver har en jättefin kedja som han fick när han döptes... vågar ni låta era små¨ttingar ha halsband och i så fall: tar ni av det på natten/när dom sover??? tänker på stryprisken...
har ni halsband på era små??? oliver har en jättefin kedja som han fick när han döptes... vågar ni låta era små¨ttingar ha halsband och i så fall: tar ni av det på natten/när dom sover??? tänker på stryprisken...
Skulle jag aldrig våga...fast nu e jag ju inte mamma än men det kommer.
/v 38
fler???
Min dotter är 7månader och hon brukar ha sina halsband när vi är på kalas, middagar (fina och vanliga hos svärmor) och när jag vill "klä" upp henne. Jag skulle aldrig våga ha ett halsband på henne när hon sover.
Saga är nio månader och än så länge har jag inte använt halsband på henne, men det kommer! Däremot ALDRIG halsband på när de sover!!!!
Något att tänka på då det gäller små barn å halsband, är att så länge kedjan är tunn så är det ingen fara, då går den ju av istället för att "strypa". Är det en tjockare kedja som inte skulle gå av så skulle jag då endast låta mina barn använda dessa vid särskilda tillfällen...
Min dotter hade halsband då hon var yngre (ca 1 år) som hon även sov i, men det var tunna kedjor.
Min dotter har fått ha halsband på kalas och så, men då vill jag ha koll på henne hela tiden. Hon är dock bara 5 månader.
tinsen
vi gör så som du... tar på det vid speciella tillfällen...
tiger lily
kedjan är tunn men har mycket belastning krävs för att den ska gå upp??? jag menar... min kedja som jag har är i samma tjocklek ungefär och den drar han ju i med jämna mellanrum och den har inte gått av... nu får han ju inte dra så hårt, men i alla fall...
Min son har haft halsband sen han va ca 1 år och han sover i det... Inte just nu då det gick i sönder när han va på dagis... Förmodar att han bråkat med nån.... Men den är ju tunn så drar nån i den så går den ju i sönder men det är ju bra för annars hade han ju strypts...
hmmm... HUR mycket belastning skulle det ju stå... lätt analfabet här idag tror jag...
min dotter älskar att ha sina halsband på sig, givetvis har hon dom aldrig på sig när hon sover
vi brukar ha halsband med en tun kedja ibland fast aldrig på natten, kedjan går nog av ganska lätt om dom fastnar i nått.
Min son ,6 mån, har halsband ibland. En tunn kjedja klarar inte mycket vikt. Sonen drog tom sönder min med bara en hand men jag tar av honom den på natten så den inte stramar.
evita:
Oj, svårt att säga, men man känner ju om den är "lagom" tunn, dvs så att den går av istället för att strypa barnet om det fastnar någonstans.
Sen finns det ju kedjor som är väääldigt tunna å går av lätt, de finns nog i alla slags hållbarhet å varianter.