Turkisk butik i Sthlm?
Är det någon som vet var det finns tex Turkiska produkter här i Sthlm? Eller nån liknade med såna "Utlänska" produkter... Så många saker jag vill köpa som jag inte hittar nånstans...
Är det någon som vet var det finns tex Turkiska produkter här i Sthlm? Eller nån liknade med såna "Utlänska" produkter... Så många saker jag vill köpa som jag inte hittar nånstans...
MiaAnnette: Mitt råd är att åka ut till förorterna Rinkeby eller Tensta, där brukar det finnas butiker med produkter från Turkiet, allt från mat och inredning.
Vallis: Tack för tipset! Undrar om det finns nåt här mot södra sidan av stan... lite långt ända dit
hehe aldrig nöjd...
men isåfall typ mot fittja eller skärholm..
Måste kolla upp det, börjar bli så sugen på vinblads dolmar & Puck creme
Jag vet att det finns på norra stockholm dessa butiker men det bör finnas där oxå. Eftersom det bor en hel del turkar i Alby. Obs! Jag har inget emot turkar.
vilken del av söder om stan bor du i?
MiaAnnette: Jag är så lat att när jag vet att svärmor har gjort dolmar sticker jag dit och käkar..![]()
hehe, jaa önskar min svärmor bodde nära åxå
Hon lagar så god mat.. å lär mig massor.. Kanske du har några bra recept då åxå å bjuda på?
Vinbladsdolmar kan man ioförsig hitta i de flesta matbutiker numera av märket Al-wadi
anna zawadi - har åxå hittat såna "färdigt tillverkade" dolmar.. men de är inte lika goa som dem man gör själv...
Ioförsig
Skulle också säga Skärholmen, stort utbud där
Ser ut som om det blir en tur dit då snart.. mums!
I skärholmen på torget finns en, dock ej turkisk, men de säljer tex yufka, dolma osv
Minns ej namnet men det heter nåt m delikatesser typ, ligger vänster när du kommser ut från t - banan.
Aha, Tack för tipset Lolilla... Måste verkligen ta mig dit snart.. sitter med en turkisk kokbok men inser att det inte vart det lättaste att hitta allt man ska ha till ingridienser...
Vad är det du letar då? Kan kanske svara på om de har det i den butiken. Nu är det iofs ett tag sen jag var där, men de har ganska bra sortiment.
Munirs utländska delikatesser tror jag det är
Japp, stämmer, Munirs heter den!
Hade det på tungan...
Kaymak, vindruvsblad, lammfärs, skalade pistage nötter, lokum, halva, sen är det en del kryddor, Kryddade grönsaker i burk. etc
När jag handlade där sist hade de allt av det, fast halvan var inget bra. Men åk ut och kolla själv, tror du hittar det mesta. Nötter har de jättemkt av.
härlit.. blir nog å ta en tur dit ut då...
Tack för tipsen...