• Rigmor Mortis

Brio Nova bra?

Det börjar närma sig vagnköpet, och nu har jag fått nys om en Brio Nova av 04 års modell som säljs till ett överkomligt pris. Problemet är att det ingår ingen lift i den (bara sittdelen).. och jag kan inget om varken pris eller huruvida hård- eller mjuklift är att föredra. Någon som kan upplysa mig?

• Svar på tråden Brio Nova bra?
  • Sofia Sde

Liftarna kostar runt 1000 lappen skulle jag tro. Novan är en jättebra vagn själv har jag haft 2. Novan tillverkas inte längre så hör med din barnvagnsbutik om liftar finns att köpa separat ännu eller om Happy liftarna funkar.

//Sofia

• Rigmor Mortis

Oj, bra att du skrev att den inte görs längre. Vore ju förargligt om jag köpte den och inte fick tag i lift
    Vilket är bäst? Hård- eller mjuklift?

• Vårsolen

Vi har köpt en brio nova (ny 05)där en mjuklift ingick,fast om jag kunnat bestämma själv hade jag valt en hårdlift istället då det känns "luftigare" till sommaren sen, men det är ju vad jag tror!
    Enligt butiken skulle det iaf inte vara några problem att köpa till en hårdlift om vi vill ha det.

På brios hemsida finns novan kvar så jag tror iaf att dom fortfarande tillverkas

• Peos Mamma

hej
    köpte en nov nu i mellandagarna...
    med lift och skötväska, luft däck...
    den var helt svart....och alltså ny från affär...
    en 06a....gav 4995 för den...
    så kolla så det inte lönar sig att köpa en ny på rean nu..
    kram

• Rigmor Mortis

Oj, ja, de verkar ju helt klart överkomliga i pris även som nya. Jag tror hon skulle ha runt tusenlappen för den jag eventuellt är intresserad av.. får ta en titt på den och se om den verkar fräsch

• Nervis

Vi köpte en brio nova med mjuklift ny -04 barnens hus. Där kostade mjukliften runt 800 spänn då. Vagnen i sing runt 4000-5000 (var nedsatt då det var på höstsidan)

Jag är nöjd med vagnen och tycker mjuklift är bra. Men jag har ju inget att jämföra med.

• Sofia Sde

Vi har haft hårdlift och det har varit jättebra, lite lättare att bädda och luftig på sommaren.

• mamma2004

Vi var helnöjda med vår Nova! Jättebra vagn! Vi hade hårdlift, som vi köpte til vår dotter, hon föddes i juni -04. Det var perfekt, man kunde bära med den till stranden eller så och använda den som säng när man var bortrest. Den kunde vara luftig på sommaren och så kunde man göra den mer ombonad och var med täcke och filtar på vintern.

Brorsan hade mjuklift till deras pojk som föddes december-03 och de var nöjda för den gick ju att göra om till åkpåse.

• Triple Trouble

har en nova duo 03, supernöjd med den!

• Triple Trouble

du behöver ju inte ha en briolift i vagnen, prova i butiken, de flesta fungerar.

• Triple Trouble

du behöver ju inte ha en briolift i vagnen, prova i butiken, de flesta fungerar.

• Buttelina

novan e superbra. jag köpte min med hårdlift ny för 3900kr. alla tillbehör var det halva priset på. novan e inte så dyr...

• boosten

Den är säkert bra och hållbar, men jag tyckte den var för klumpig samt att den ser ut som en tjock täckjacka.. Men billig var den!

• Skrållan

Vi är jättenöjda med vår Brio Nova från 04. Vi köpte till Carena mjuklift som hade en hård platta som gick att ta ut. Fungerade alltså som en hårdlift med plattan i (går alltså att bära bäbisen i). Vi tog ut plattan när vår son blev äldre och ville ha sittläge i vagnen.

• Mjusch

Har en Brio Nova 03 som jag nu använder igen till min nya bebis. Det enda jag har att klaga på är handtaget som går att vika ned. Det glappar lite vilket gör den lite ostadig när jag "bumpar" den i trappor. Teleskophandtag är stadigare och går ju också att ställa in.

• Meleah

Alltså, min kompis har köpt sin barnvagn nu och det är en Brio Nova Classic om jag inte minns helt fel, för 2400 kr inkl allt till och med skötväska. Nu vet jag inte om det var en 06:a, men jag gissar på det. Säger som någon annan här, värt att kolla upp reorna runt omkring. Har du vägarna förbi Katrineholm kan du ju alltid kila in på leksaksaffären och göra ett klipp.

• UllaBella

Vi har en Brio Nova med mjuklift, köpt på rea,3995:-

Vi har inte börjat använda den ännu, men jag känner mig nöjd med valet av lift, trots att vi ska ha i Juni.

Många säger ju att det är hårdlift som är bäst då. Men jag tror det kommer att funka bra. När bebisen kommer så är den nog luftig så det räcker till över sommaren, och sen tar man bara ur lite hårda delar och använder som åkpåse.

De flesta jag känner som har Brio med hårdlift har inte använt den längre än 5-6 mån. och sen så står den där och skräpar... och vill man ha en åkpåse får man lägga ut några hundra till.

• UllaBella

Det finns ju även andra liftar att köpa som funkar till Brio, som är billigare. Ett tips kan vara att kolla så att det går att förankra liften, så den sitter fast.
    På vår knäpper man fast den i chassit, precis vid sufletten, fast på sidorna...

• UllaBella

Kika på Tradera! Där kan du fynda både lift och barnvagn m.m.

Svar på tråden Brio Nova bra?