• M4delene

Hur laga couscous??

Hejsan hoppsan alla därute!

Tänkte laga en smarrig middag med couscous och kycklingfilé med
    vitlöksdressing.

Men, hur får jag till den godaste couscousen? den brukar bli så torr, någon som sitter på ett tips och har lust att hjälpa mig?

Fortsatt trevlig kväll!

• Svar på tråden Hur laga couscous??
  • Fastidious

Blanda i lite olja och en grönsaksbuljongtärning! *mumsigt*

• Fastidious

..curry är också gott om man ska äta kyckling!

• Kinne79

Håller med ovan, men häll i lite gurkmeja också, ger ingen smak men roligare färg.

• Kinne79

...fast behövs ju inte om du har i curry!

• mamsen76

Sockra den en aning och blanda ner lite tomatpuré. Fusksocker går lika bra

• rasajj

Jag kokar upp vatten och lagger i couscousen och later "anga" under lock, tills allt vatten ar absorberat. Da blir det inte torrt.

• M4delene

Okej tack allihopa :D allt låter ju bra. någon mer?

• Fastidious

Mmm jag blev sugen på couscous.. Skulle laga korvstroganoff men nu blir det couscous och kycklin istället!!

• Smajla

Åå couscous som är så gott.. Sitter och väntar på middan här som maken håller på med ifall ni undrar över mitt dregel.. Skrattande

//Flyttar om 11 dgr!
  • Mrs  You
    Blanda salt(örtsalt),olja och vatten först....
    Lägg i lite mer vatten än det står i receptet...
    använd sedan potatis pressen då couc cousen svällt upp och pressa igenom det ett par gånger...

Blir mumma!!!
  • Sofia Sde

Koka vatten med buljong och lite olja, lägg coscosen i en skål och häll över vattnet, rör om när allt vatten är absorberat häll på lite flytande margarin och rör om, blanda med feta ost, stekt kyckling file och körsbärstomater, stekta paprika bitar mm. Ät med gräddfil utblandat med sweet chilli.

• Fastidious

mmmmmm vilka tips jag får nu då! Har ju paprika hemma....

• tuvan4

jag brukar äta couscous till lunch ibland. Med hackad lök, pinjenötter o pesto o färsk basilika. Jättemumsigt.

• M4delene

åhh tack allihopa :D mums vad gott.

Svar på tråden Hur laga couscous??