Elevassistent, vad är lönen?
Vad tjänar man som elevassistent?
Vad tjänar man som elevassistent?
Finns det ingen här som arbetar som det. Jag är erbjuden ett undersköterskejobb på 85% med en heltidslön på 17700 och blev nyss uppringd och kallad på intervju till ett elevassistent jobb på 75%.
Hur funkar det med lov som sportlov och påsklov, får man avdrag då även om man har månadslön.
Puffar på för jag vill med veta hur det funkar på lov...Ska på intervju i morgon...
Det beror på om du arbetar i fritidsverksamhet eller inte. Jag skulle tro att du inte har lov. Lärarnas tjänster är ju utformade så eftersom de gör så mycket hemma, rättar prov, planerar osv.
Elevassistenterna på vårt jobb tjänar utan utbildning ca 14-16000 kr och är inte lediga på loven.De jobbar på fritids då.
lånar den här tråden om det är OK?!
behöver man ingen utbildning för att jobba som elevassisten?
lånar den här tråden om det är OK?!
behöver man ingen utbildning för att jobba som elevassisten?
hoppsan, blev utloggad från nätet och sen kom inlägget visst in två ggr
Man kan ha gått Barn & Fritid på gymnasiet dvs. vara barnskötare. Men ofta går de på personlig lämplighet.
Min mamma har varit assistent, och hon har ingen formell utbildning. Som Sakoline skriver är personlig lämplighet viktigast.
Hon jobbade också 75 %, men jag vet inte vad hon fick ut. Men hon sade att hon inte stannade för lönen precis.
hej! hittade denna tråd först nu. Jag har jobbat som elevassistent, ett heltidsvikariat. Jag tjänade ca 15000/mån, hade ledigt men lite fortbildning på lov och sånt.