• majyra

Tips på bra, milt schampo (för vuxna alltså), för en känslig HÅRBOTTEN!

Kan låta som en trivial fråaga, men det är så att jag länge kört med schampon av mer reparerande karaktär("specialschampon") från FRISÖRSALONGER, och nu vill jag hitta ett mer "vanligt" schampo.
    Tycker det är jättesvårt, dock!!!
    Provat mig igenom hela affärerna. Tex "Finess" var vidrigt, "Wella"trist och något starkt. Vill ha tag på ett schampo som INTE är så där uttorkande och småsvidande på hår-BOTTEN,
    Utan att det för den skull behöver vara ett sånt där "specialschampo"a là Frisersalongernas reparerande varianter.

• Svar på tråden Tips på bra, milt schampo (för vuxna alltså), för en känslig HÅRBOTTEN!
  • Manda

Barnängens barn shampoo kanske är bra?
    hoppas du hittar något snart

• sungam

På Bodyshop finns ett shampoo som är bra för känslig hårbotten, den är väl lite dyrare än vanligt shampoo, tyvärr kommer jag inte vad den heter!

• Tintomara

Prova Lush schampo i lösvikt, www.lush.se Ser ut som tvålbitar, man blöter dem och löddrar upp dem direkt i håret. Inte speciellt dyra för de är jättedryga och riktigt bra tycker jag. Det finns flera varianter. Jag har själv ömtålig hårbotten och brukar använda Trichomania och den irriterar inte hårbotten.

• Ylle

Barnängen har ett speciellt för känslig hårbotten. Billigt och bra.

• Stora

Jag använder Barnängens oparfymerade för torr o känslig hårbotten. Jag kan inte använda något annat!! Blir aldelses torr o kliig om jag använder andra shampoon.

• majyra

Har tänkt på Barnängen, men för några år sen, så hörde jag att Barnängenschampona var anpassade för barn liksom, att de gjorde huden eller håret torrt för vuxna då, på något sätt (eftersom barn behöver en annan sammansättning i schampona, då de har en speciell hud/hårbotten) Men det har kanske förändrats(prodkuter brukar ju förändras).
    Köpte faktiskt hem "Dove" schampo nu, och det kändes ganska bra. (Än så länge, första hårtvätten!!!!) Undrar vad folk tycker om för schampon, i de normala utbuden, i vanliga livsmedelsaffärer?

• ceci lia

Min hårbotten är jättekänslig och kliar lätt. För mig funkar det jättebra med Head and Shoulders mjällschampo för känslig hårbotten. Det är mycket mindre uttorkande för både hår och hårbotten än andra schampon tycker i alla fall jag

• Tintomara

Om jag köper schampo i livsmedelsaffären köper jag L'oreal.

• Venus

Just nu använder jag Barnängen Cremeshampo, början på flaskan var bra, men nu tycker jag bara det är jobbigt... Mitt hår blir superfett på nolltid och jag måste nästan tvätta håret dagligen, vilket inte går för då blir min hårbotten knäpp...
    Innan hade jag Wellas barnshampo, men det fick jag sluta med för min hårbotten blev extremt torr helt plötsligt... Wellas "vanliga" kan jag inte använda längre för det är ännu värre...
    Finesse går inte alls, och Head and Shoulders svider som s*tan...
    Jag har funderat på att testa Dove, får väl se om jag vågar ge mig på det om ett tag

• LottaRos

Precis som ceci lia använder jag Head & Shoulders Mjällschampo för känslig hårbotten! Det är det enda schampot som hjälper på min hårbotten!

Svar på tråden Tips på bra, milt schampo (för vuxna alltså), för en känslig HÅRBOTTEN!