• m3ssy

Nån med en Peugeot som har problem med felkoder?

Har en Peugeot 307 SW 2003 som gasen hängde sig på när min man körde den häromdagen. Efter att han lirkat upp gaspedalen och lyckats stanna bilen har vi diverse felkoder på displayen, Antipollution fault och Catalytic Converter fault, och motorn går med väldigt hackig gång. Har tittat runt lite på nätet och upptäckt att detta verkar vara rätt vanliga fel gällande Peugeot-bilar, är det nån som har råkat ut för nåt liknande och vad gjordes för att reparera felen?

• Svar på tråden Nån med en Peugeot som har problem med felkoder?
  • Barbasnygg

hade en 306 -02, som det var skitmycket problem med redan från starten (den köptes sproilans ny..) Efter 6 mån gav vi upp och bytte till en Honda Cr-v.

Min bästa kompis och hennes man köpte en exakt lika Peugeot, samma dag, samtidigt, och det var samma för dem. Stop engine-lampor, rutan på förarsidan fastnade flera ggr, dom fick ta bärgare 3 ggr dom två första månaderna.

Dom har fortfarande sin kvar, men sådär jublande är dom väl inte. Dom har måsta fixat MÅNGA grejer, och lagt ut tusentals pengar på reparationer och förslitningsskador(!), medans jag tuffat på i min Cr-v, och bara fyllt på olja vid servicetillfällena...Peugeot bara ryckte på axlarna när dom var in i början, programmerade om datagrejset, och sen var det tack och adjö..

(Bara därför så åker jag väl på nån jättegrej, nu när jag var så trygg på min bil...hehe)

• m3ssy

Tack för svaret. Det var nog ett smart drag att byta bil, det ska jag nog med ta och göra så fort dom åtgärdat det här problemet. Orkar inte dras med samma problem (vilket många Peugeot-ägare tycks få göra) år ut och år in, det finns ju faktiskt andra bra bilar på marknaden

• Barbasnygg

Oh, ja.. av dom bilar jag har haft, (merca, opel, toyota, honda, audi, saab) så är Toyota och Honda dom bilar jag aldrig behövt lägga ner pengar eller besvär på. Och jag har kört och kört och kört...och dom bara går och går och går...

Lycka till!

Svar på tråden Nån med en Peugeot som har problem med felkoder?