• vadskajaghetadå

är 11500 rimligt för en 12000 mils service på en audi a6?(med kammarbyte)

ringde till ett annat ställe 10800 skulle dom ha.
    ringde själva audi 21000 skulle dom ha

fick detta glädjebesked att min kille gått och beställt servicetid nästa vecka...för 11500

• Svar på tråden är 11500 rimligt för en 12000 mils service på en audi a6?(med kammarbyte)
  • strojes

har du någon meckonomenverkstad i närheten? de brukar vara billiga. på www.mekonomen.se kan du kolla var de finns.

• Bo Peep

Ja, du verkar ju själv ha ringt runt och om det är vad det kostar så är det väl det, orimligt eller ej?

• Fidelis ad urnam

Är inte detta någonting man kollar upp INNAN man köper en bil
    Jag ringde runt och kollade med märkesverkstäder till alla de bilar vi var intresserade av att köpa, vissa märken gick direkt fetbort.

• Kringelbagaren

Allt mellan 10000 o 20000 är rimligt beroende på märke. Du kanske måste göra det på Audi för att nybilsgaranti eller dyl ska gälla. Annars kan du göra de hos någon vanlig meck.

• nublu

Det är ju kamremsbytet som gör det så snuskigt dyrt. Syrran servade sin Opel Vectra i somras, det gick på 5 eller 6 tusen.

• Fidelis ad urnam

Köp en Almera, som vi har, dyraste servicen 4500:-
    Helt lagomt.
    Den har kamkedja ist för kamrem.

• vadskajaghetadå

fidelis okej...ingen lust att sälja audin bara

tack för tipsen!

nublu, trist!!!

kan man inte köpa en beg kamrem och ge verkstaden???

• Kringelbagaren

går kamremmen så förstörs hela motorn.

jag tror inte nån verkstad sätter in en beg eftersom dom seriösa lämnar ju ett års garanti på arbetet.

• nublu

Det är inte remmen i sig som är den stora kostnaden. Det är jobbet eftersom det tar tid och tydligen inte är helt okomplicerat har jag fått höra.

• madlo

det går på mellan 10 000 - 15 000 :- i snitt för audi bilar så din pojkvän har gjort ett kap på kamremsbytet!

Svar på tråden är 11500 rimligt för en 12000 mils service på en audi a6?(med kammarbyte)