Har du fått ut försäkring på ärr?
Ni som fått ut ersättning från er försäkring för ärr,
Vart hade ni era ärr?
Hur stora är det/de?
Vad fick ni på försäkringen?
Vilket bolag hade ni?
Ni som fått ut ersättning från er försäkring för ärr,
Vart hade ni era ärr?
Hur stora är det/de?
Vad fick ni på försäkringen?
Vilket bolag hade ni?
Jag har ett rätt stort runt, ca 1.6 mm i diameter, på ena axeln efter jag hade borelia. Jag har länsförsäkringar. Tog kontakt med dem, fick skicka in bilder på ärret och sen fick jag 6 000 kr för "missprydande ärr". Perfekt när jag precis hade flyttat hemifrån
Hade gärna varit utan ärret dock, det syns jättebra och är inte så fint.
Mina föräldrar fick ut pengar för mitt är. Vet inte hur mycket.
Mitt ärr är på axeln. Det är ett fem cm långt ärr där de har sytt och sen två hål där spikarna satt.
Jag tror de hade Trygg-hansa.
Vi har fått ut på våra barns försäkringar för ärr.
Dottern opererade sitt knä när hon var sex år, det blev ett stort o fult ärr som hon fick ut 19.000:- för.
Sonen slog i hakan och fick tejpas, tyvärr växte ärret med upp på hakan. Visserligen är det ett rätt litet ärr men för det fick han 11.000:-
Var ett tag sen och då hette försäkringsbolaget Holmia
jag var med om en motorcykelolycka för ett par år sedan..du blev jag sydd på vänstra knät, det ärret är ungefär 1 cm långt, och jag fick ut sammanlagt 18 000 för det ärret..vilket bolag jag fick det från vet jag inte..
Kan man få ut försäkring på ett ärr från ett Kejsarsnitt? planerat/oplanerat?
Har hört att man kan få ut just ersättning för ärr från flera bolag om man har fler försäkringar!!!
Är det verkligen ärren ni fått för? Var det inte för sveda och värk p.g.a olyckan?
nej det var för ärret jag hade..men jag fick nog ut så mycket för att jag hade olika..och min pappa är ganska insatt i det där så han låg i som en galning för att jag skulle få ut så mycket som möjligt..man får ju ut mer pengar beroende på om man är kvinna eller man och vart ärret sitter..för min del fick jag ut lite extra just för att kvinnor ofta har kjol och mitt ärr blir ju då synligt på knät..
Abnocto
Nej, man får för ärr.
Tack för era svar.
Anledningen till att jag frågade var att min syster idag fick veta vad hon fick ut på sin försäkring. Hon har ett jätteärr från bröstkorgen och hela vägen ner över magen, 3 eller 4 ganska små ärr på magen runt om detta stora samt ett stort nere på foten (där vid knölen, kanske 5 cm långt och oxå ganska brett)