• Lycklig katt

Tips på bra "gravidböcker"?

Hej ni som fått barn!

Jag undrar vilka böcker ni skulle vilja rekommendera oss som väntar barn att läsa. Det finns ju några stycken som handlar om graviditet och förlossning. Vilka hade ni mest nytta av?

Tacksam för tips.

• Svar på tråden Tips på bra "gravidböcker"?
  • Vitsippa

Tveklöst "Att föda" av Gudrun Abascal. Jag läste den fyra gånger inför förlossnignen.

"I väntans tider" av Lisbeth Brudal var okcså bra.

• Johannah

"mamma praktika" läste jag.. sen rekomenderar jag att du läser "sedan du fött" strax innan och efter förlossningen, väldigt bra. eftersom jag lånade böckerna har jag dessvärre inte nån författare..

• Vitsippa

"Uppdrag Mamma" är också bra strax före förlossningen. Och "Amningsboken" av Kristin Svensson

• Heax

Jag gillade "Mammapraktika" av Leni Söderberg. Där är det info och bilder för varje gravvecka, typ vad som händer med din kropp, bebisen just den veckan, hur du kan må och varför. Finns även lite "pappasnack" oxå. Den avslutas med en bra info del med allt det som hör till graviditen.

Jag rekommenderar den verkligen. Lycka till med graviditeten o allt!! :)

• Anne Yone

Handbok för gravida: Allt din doktor inte berättar
    av Vicki Iovine

Den är helt underbar! =)

Den i kombination med tex graviditetskalendern här så man får veta vad som händer vecka för vecka så är jag nöjd iaf. =)

• Sommarmamma

Uppdrag mamma rekommenderar jag till alla gravida. Den hjälpte mig jättemycket . Den är inte så informativ om vad som händer steg för steg men man får föståelse för mångfalden av graviditeter / barn.
    Marie

Svar på tråden Tips på bra "gravidböcker"?