• Anonym

Inkasso = betalningsanmärkning

Vi har BARA Inkasso. Ändå får vi inte ta lån, inte ta Ellos-konto, inte ta varor på avbetalning m.m.
    Hur fan kan det komma sig om det nu är Kronofogden som ger en prick??
    Tydligen så ger Inkasso det med.

• Svar på tråden Inkasso = betalningsanmärkning
  • Thèresé  1982

Vad jag vet så är det bara kronofogden som ger prickar.....kan du inte ringa o kolla med dom så du inte har en eller har du något gammalt man har ju pricken i 3år

• Anonym

va???
    vad är det för nåt du har som har gått till inkasso???

• Razzla

När en kreditprövning görs så tittar man både på anmärkning och antal inkasso inom x antal månader. I vissa fall får man ta kredit med inkasso men i andra fall inte..

Se i mina ögon att jag ler
  • Anonym

Nej, jag VET att jag inte har något hos kronofogden.

• Maggis Nervis

Jag har haft inkasso och fått faktura överallt! Dom har gjort kreditupplysning på mig när jag betalat till inkasso och då fanns ingenting på mig!

• Anonym

Anonym:

Vad spelar det för roll?

• Anonym

AntonÅNina, fullaste allvar, hur kan dom se om jag har nåt som gått till inkasso???

• Lequisha

Man kan göra en grundligare kontroll där även inkasso redovisas. Har man då upprepade gånger hamnat hos inkasso får man inte godkänt som betalande kund. Dock kollas det bara för senaste halvåret eller nåt sånt. Inte lika hårt som KRM alltså.

• Anonym

Jag kan inte ens ta Plus-tjänsten här på FL på faktura!

• Razzla

Men de beror lite på vad de är man ska göra och till vem man inte har betalat så att de blivit inkassoärende..

Tex så jobbade jag på ett stort teleföretag.

Vid nya abonnemang så tittade vi i första hand på anmärkning sedan på antalet inkasso som gällde vårt bolag och då bedömdes betalningsförmågan och ibland så föll de på de även om man inte hade en anmärkning.

Se i mina ögon att jag ler
Svar på tråden Inkasso = betalningsanmärkning