Hej
Jag drabbades av ett X förra sommaren, efter ett halvårs försök. Efter nyår ringde jag till KS (där jag opererades), t St Göran, till Huddinge, men det var skitlång väntetid el så sa dom nej, jag fick rådet att gå till en privat gyn, det skulle gå snabbare. Ringde Sergel City på Hamngatan (mittemot NK), gynekologen heter Inger Edenbro. Jag fick tid inom en vecka! Hon gjorde VUL för att kolla efter cystor etc, tog blodprov för att kolla att jag ägglossar. Min kille fick komma till henne också, hon undersökte hans testiklar, sen fick han remiss t Sophiahemmet för att lämna spermaprov. Han fick lämna 2 st med en veckas mellanrum, vi fick svaret efter 3 v. Därefter skickade Edenbro en remiss t St Göran (vi hade kunnat välja Sophiahemmet el Carl von Linné kliniken i Uppsala också, hon sa att alla tre är likvärdiga). Sen blev vi kallade på samtal t St Göran, där ställde läkaren oss i landstingskön (där väntetiden är 1 år o 4 mån), sen fick vi själva ringa till St Görans IVF-klinik o boka tid för IVF (vi hade redan från början bestämt oss för att göra privat).
Du kan gå in i mitt krypin o läsa min dagbok, där står det mesta. Jag svarar gärna på fler frågor...
Lycka till!