• virre 82

Färdig gröt på burk??

Jag har haft problem med att få i dottern 7 månader gröt så jag testade den färdiga gröten på burk och den äter hon jättebra. Är det fler som bara ger den? Är den lika nyttig som vanlig gröt? Blir ju dyrt i längden men hon går upp dåligt i vikt så just nu är det viktigaste att hon äter.

• Svar på tråden Färdig gröt på burk??
  • krakel

men om du blandar i lite fruktdesset på gröten då?? ¨
    Min flicka äter den med god aptit men har bara serverat den som mellanmål...

• krakel

men om du blandar i lite fruktdesset på gröten då?? ¨
    Min flicka äter den med god aptit men har bara serverat den som mellanmål...

• Gemini 77

Det finns ju risgröt pulver att köpa, prova den och blanda med frukt /fruktpuré. Men den på burk är säkert lika nyttig, antar jag.

Julia - 060325 - mammas å pappas lilla groda
  • Lyxmorsan

Här är det hemlagat gröt som går bäst. Inte semper/nestlepulver utan gröt på vatten+havre, +rågmjöl, +bovete eller mjölk+ris, +mannagryn osv
    gammal, hederlig gröt alltså.
    Pulvergröt kör vi med när vi ska iväg och på burk visste jag inte att det fanns ens.
    Laga egen gröt o försök att krydda med vanilj eller kanel, det brukar barn gilla (men sockra inte). Gröt med mosad banan eller rivet äpple brukar också gå hem.

//mammisBJ *m döttrarna 03+06 och ängeln 93 *nysvensk västkustbo*
  • virre 82

Jag har gett henne risgröt banan,även annan smak, med olika fruktpurér men det går inte hem

• virre 82

Ja mannagrynsgröt äter hon skapligt men bvc säger att den innehåller inget järn.

• krakel

Men hur ofta äter hon gröt då?? äter hon annan mat med???

• Lyxmorsan
    virre 82 skrev 2007-01-17 21:47:36 följande:
    Ja mannagrynsgröt äter hon skapligt men bvc säger att den innehåller inget järn.
    kanske skippa gröten o ge smörgås, bröd innehåller mycket järn.
    Sedan kan man ju göra gröt på skorpor, då har man både gröt och bröd i samma rätt.
    //mammisBJ *m döttrarna 03+06 och ängeln 93 *nysvensk västkustbo*
  • virre 82

Jag har gett henne gröt morgon och kväll, fast senaste veckan har hon fått smörgås med leverpastej istället för jag har gett upp gröten där men det känns så lite.
    På dagen äter hon sedan lite mat och sen ammas hon resten.

• versan

Prova att köpa barn "bland fruktsaft" den är gul i flaskan och blanda det som stomme i gröten.
    (hälften saft +hälften vatten och sedan blandar du grötpulvret som vanligt.
    Det funkad på min tjej som också bara gillade gröten på burk som är smaksatt! 
    Funkar inte det så kör med luriga metoden:
    Blanda i hälften av den hemmagjorda gröten + burkgröten i burken sen blandar du om och ger som vanligt. funkade det med me min kinkus.      

• virre 82

Tack alla för era råd, ska testa och se vad som funkar

Svar på tråden Färdig gröt på burk??