Hjälp vad ska jag göra med all selleri?
Halloj!
jag behöver hjälp med mumsiga recept med selleri. jag fick en massa av en granne som förköpt sig och nu vet jag inte vad jag ska göra med alltihop
Halloj!
jag behöver hjälp med mumsiga recept med selleri. jag fick en massa av en granne som förköpt sig och nu vet jag inte vad jag ska göra med alltihop
Tja, det är ju lördagkväll och allt........ Gör en massa Bloody Mary och bjud in polarna.
rot eller stjälkselleri?
rotsellerin skulle jag skära ner i kuber, förvälla och frysa- och slänga ner i grytor och så i framtiden
stjälkselleri kan du dippa, blanda ner i wok, eller göra som ovan
öhm.... det är långa stänger så jag misstänker att det är stjälkselleri (bladselleri?)
Jag tycker att det är gott att ha i en rotsakssoppa eller i rotsaksgratäng (men då går de inte åt så jättemycket förstås).
min pappa äter den som den är. om du gillar rå selleri kan du ju tugga på den när du känner dig sugen på nåt. annars tycker jag att du kan göra någon god dipp att doppa sellerin i och äta det framför tv:n
Stjälkselleri ingår i originalreceptet till äkta Bolognese-sås. Fast detta har jag tagit ur minnet från tiden jag jobbade i en Italiensk restaurang.
Finhacka gul lök, vitlök, stjälkseleri och morötter (kan göras i matberedare) och stek upp i olja. Bryn därefter köttfärsen separat (salta och peppra), häll av överflödigt fett och tillsätt de uppstekta grönsakerna. Tillsätt tomatpuré, burktomater av fin kvalitet, gärna lite rödvin och örter (oregano, basilika) och låt puttra tills såsen är färdig.
Annars är selleri-bitar ett trevligt inslag i sallader tillsammans med bl.a. ruccula-blad och söta cocktail-tomater.
Tack för svaren! Ser att jag måste hacka upp merparten och frysa in för det var massor
Finns en jättegod persisk gryta med nöt- eller lammkött, lök och selleri.
Kommer inte ihåg vad den heter bara...
Är det någon som ätit Selleripaj?
Hihi... hur 17 kan man förköpa sej på selleri!?!? Det verkar ju dessutom vara ganska stora mängder det rör sej om! Har tyvärr inget tips.