• LiLja1980

Leonberger VS Berner Sennen

Vilken hundras gillar du bäst av de två?

Nu menar jag inte bara till utseende utan det vore trevligt om du som svarar känner till hundrasen.

För er som inte känner till raserna kommer länkar nedan med bilder och man kan även läsa om dem.

Här kan ni se bilder på Leonberger http://vovve.net/Raser/gallery.asp?id=65

Här kan ni se bilder på Berner Sennen http://vovve.net/Raser/gallery.asp?id=49

• Svar på tråden Leonberger VS Berner Sennen
  • PippiLotta32

Jag har haft en leonberger så jag röstade såklart på det... Vår Bamse som vi var tvugna att ta bort alldeles för tidigt...

• Lina66

Har haft berner sennen så jag rösta  på det. Världens bästa och gosigaste familjehund!

Kira mitt hjärta, mitt allt
  • Elli47

En bekant har två Berner Sennen och dessa hundar är helt enkelt underbara, så otroligt snälla och goa! Men Leonberger är också kanonfina!

• sweetcandy

Jag tycker helt klatr berner sennenför det är värdens goaste och underbarast familjehund som älskar barn. Jag är själv uppvuxen med berner sennen hund.Själv så har vi tyvärr ingen berner sennen hund just nu men nästa gång vi ska skaffa hund så blir det självklart en berner sennen. Mina föräldra har berner sennen tik som älskar våran barn.

• m a m m a

hur mycket motion kräver berner sennen? vad gillar den mest att göra?

• leolina

har haft leonberger,,dom e ju SÅ fina!
    berner sennen går inte av för hackor dom heller!

• Icca

Måste jag välja mellan pest eller kolara så väljar jag BS. Jag gillar ingen molosserhund egentligen. BS'en är trevligare i temperamentet, piggare och alertare.

• Ancha

röstade på berner sennen när vi haft en för flera år sedan, verkligen urgo hund. hade de inte vart så mycke sjukdomar på dem så skulle jag kunna tänka mig en till.

Leonberger är fina men tilltalar mig ändå inte så mycket

• Allure

Berner Sennen! Jag har själv en 10-årig Bernerhane som jag har haft sedan han var liten valp. Han är frisk och kry och väldigt alert för sin ålder och många hundägare som vi möter på våra promenader tror att han är 3-4 år gammal. Han är klok som en gammal hund, väldigt kelig, och samtidigt busig som en liten valp när vi är utomhus. Den ultimata kombinationen av egenskaper tycker jag! Så jag kan varmt rekommendera Berner Sennen!!! Man brukar säga: "En gång en Berner, alltid en Berner" :)

• Längtar

Berner sennen självklart.Underbara hundar.

• lindac77

Jag har inte röstat, för jag tycker båda raserna är lika fina!

Mina föräldrar har en hund som är blandras mellan just Leonberger och Berner Sennen. Han är verkligen jättemysig! Det enda är väl ibland att han tror att han är mycket mindre och smidigare än han egentligen är...

• Trinity197

Men...hur ska man kunna välja? De är lika härliga båda två. Röstar på Berner Sennen för den känns piggare och lättare på något sätt.

• Marlene B

Gissa vilken jag röstade på

Men jag tycker berner sennen är underbara dom också.
  • Uncia

tyvärr har jag stött på många leonberger idag som har dåligt tempermanet! för vanligt, så det bör man ha upsikt på.
    min samojed har även 2ggr blivit anfallen av en sån hane oprovicerat.
    annars är dem ju fina så.

berner senner är också trevliga hundar, men tyvärr mycket hälsoproblem. men jag hade nog valt en grosser senner isåfrall.

• Mariie

Röstade såklart på Leonberger eftersom jag har en sån björn självFlört Otroligt lugna, trevliga å fina hundar!Glad

• Pia J

Åååå jag blir alldeles galen. sånna raringar!
    Vi hade (i mitt familjehem) en Leonberger. Som vi tog över då hans husse inte hade tid för hon. Han kom som 5åring fick fem mysiga år hos oss-sen blev han gammal och åldern tog in sin rätt.
    Men helt klart så charmiga bussar till hundar. Och så otroligt fina!

Vår nalle hette Beebop- men vi kalla honom Boppe oxå.

• Baby Angel

jag röstade på Leonberger, men det är nog för att vi har en! men berner sennen är skitfina dom me:D

• Carisma95

Måste ju rösta Berner för jag har en !
    Men Leonberger är också fina. JÄTTEfin din var Lindac77 !!!

Här är min vovve

Be true to yourself and you will never fall...
Svar på tråden Leonberger VS Berner Sennen