• azzi

Hur få bort bränd lukt ur micron?

Sambon skulle vara så duktig och göra eget ströbröd i micron igår, vilket resulterade i en bränd kolbit. Det luktar fan rent ut sagt och jag vet inte hur jag ska få bort lukten. Jag ställde in en skål med ättika i micron under natten men det hjälpte inte alls.
    Det luktar även bränt i hela lägenheten och jag försöker vädra så gott det går.
    Någon som har något tips hur jag ska få bort lukten ur micron och ur lägenheten?

• Svar på tråden Hur få bort bränd lukt ur micron?
  • Axels och Annies mamma

Kör en skål med vatten och citron i micron, då försvinner lukten där iallafall.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • azzi

Axels mamma

Ska prova! Går det bra med koncentrerad citron, du vet sån som man köper i en flaska som ser ut som en citron?

• Axels och Annies mamma

vet inte det har jag inte testat, bara citronskivor, men testa det borde ju hjälpa för lukten.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • azzi

Axels mamma:
    Ok ska prova!

Någon mer som har något tips?

• NicoleSthlm

Efter att min sambo hade brändt popcorn i micron ställde jag in en skål med ättika och vatten över natten..... Det funkade Visst ättika är ju inte den goaste doften, men den absorberar all lukt! Det hade vi även i köksskåpen efter att en gryta hade brunnit på sipsen.. luktade i hela köket i alla skåp ett bra tag efter... Ätikan tog bort det på nån dag!

Mamma till Emilia 060707
  • azzi

NicoleSthlm
    Ja jag hade ju ättika i micron under natten, men det har inte hjälpt. Men jag får ge det några dagar. Grejen är väll att det luktar av hela micron, det kom liksom rök från alla springor och ventilationshål.
    Men sockerkakan blev god i alla fall

• NicoleSthlm

Låt det stå några nätter.... men bränd lukt i en micro är seeeegt att få bort
    Lycka till!

Mamma till Emilia 060707
Svar på tråden Hur få bort bränd lukt ur micron?