• Anonym (hjälp!)

Bebis som låter HELA tiden...

Blir tokig snart... Min bebis låter konstant; skriker, gnäller, stönar, väser, gnyr, osv. Inga problem med magen eller tänder (lite för liten än), utan för att h*n aldrig kan komma till ro.

Ligger och stönar i 1 timme efter mat, och stökar och bökar i 15-20 min innan h*n somnar om sen (nattetid). Dagtid kan h*n hålla på och greja en hel dag utan synbar anledning.

Att ligga i min famn är ingen hit, men ibland kan det gå bra att ligga över axeln. Men då kan jag verkligen inte göra ngt annat alls. H*n ycker inte om BabyBjörn eller sjal, får panik då.

Sover i intervaller om ca 1-3 tim, inte mer. Inte på natten heller, så mina nätter är numera så uppspjälkade att dygnen bara rullar på utan skillnad mellan natt/dag känns det som.

Hjälp - tips och råd emottages omgående!

• Svar på tråden Bebis som låter HELA tiden...
  • Anonym

Blir din bebis mätt?? Ibland kan det ju vara att mamman blir stressad av allt runt omkring och att mjölken då inte räcker till. Den blir inte lika näringsrik... Har du pratat med BVC om detta?

• Grodan 2005

Hur gammal är barnet?

• Ell

Hur gammal är bebisen då?

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Grodan 2005

Min son skrek i en hel vecka innan vi fattade vad det var. Det visade sig att han fick för lite mjölk ifrån mig. Jag beslutade mig för att ge ersättning istället och han har inte skrikit sedan dess. Prata med BVC

• Önskan

Låter som du fått ett helt normalt exemplar av bebis. Hur gammal är den lille plutten?
    Skulle tippa att han är mindre än tre månader? Tro mig, det kommer bli bättre! Jag har oxå vandrat i de urholkade ögonens skara...
    Kan du få avlastning någon natt, om du ammar, kan du pumpa ur och att sambo/partner eller mamma eller någon tar hand om lille så du får sova någon natt?
    Tänk på att sova under dagen när han sover, viktigt!

• MammaSanna

Min var ganska lik din när han var kring 2-3 månader, han fick inte tillräckligt med mat, han ammades typ varje timme tror jag. Jag provade ge han ersättning och pumpade ur det som gick.
    Det vart som en annan unge. Vakna en gång på natten för att äta, och det försvann när han vart ca 6 månader.

• Önskan

Just det, som ovanstående skriver, se till att han är ordentligt mätt! Väldigt ångestframkallande för bebisar att inte vara mätta (deras största behov är ju maaat så de överlever när de är sådär små) så det kan ju vara därför han sover ryckigt.

• Önskan

Kom på en annan sak, rapar du honom ordentligt efter maten? Kan annars förklara varför han har svårt att komma till ro.

• Kanelflicka

"bökar i 15-20 min innan h*n somnar om"

Är inte detta rätt så normalt?

Svar på tråden Bebis som låter HELA tiden...