• Anonym (Nanna)

Vad ska man köra för ställning om man vill ha en flicka?

det går ju mycket myter om det... vad har ni hört?

• Svar på tråden Vad ska man köra för ställning om man vill ha en flicka?
  • Anonym (ung mamma)

missionären tror jag

• Shannara

Missionären sägs det...

♥♥Jag har världens goaste trollungar!♥♥
  • minatre

Vi har aldrig funderat över ställningar för den sakens skull....
    Men de säger väl att killen ska komma långt inne i så att spermierna kommer in lättare/fortare och då ska de långsammare flickspermierna ha en större chans att hinna fram till ägget i tid. Dock kommer ju pojkspermierna lika långt in och får samma försprång och är fortfarande snabbare...så förstår inte hur det skulle kunna hjälpa. Ngn av våra har med all säkerhet blivit till i missionären...
    Det ända som skulle kunna hjälpa alls är ju att ni har sex ngn dag innan ÄL för då hinner pojkspermierna dö innan ägget släpper och där är bara flickspermier kvar som kan befrukta ägget...oftast. Men det finns inget som garanterar varesig det ena eller det andra. Har ni sex varje dag fram till äl så finns det ju flickspermier på plats när ägget släpper...men även pojkspermier dock skulle väl chansen öka ngt gämfört med om ni enbart hade sex PÅ äldagen..

• ThisBabyHasATemper

Kör precis hur du vill. Om det blir en flicka eller inte har absolut ingenting att göra med ställningar.

• Honey

Som sagt, det är en myt=) Men det sägs väl att man ska använda sig av missionären isåfall=) Vi har testat allt och vi har 3 grabbar. Få se nu vad nr 4 blir=)

Rasmus, Linus & Hampus ska få ett syskon=)
  • minatre

Vi har oxå tre pojkar Har dock inte provat ngt alls för att få flickor utan tagit det som det kommer Och då har vi alltid hamnat i säng just vid äl...för då vill man ju mäst.
    Spelar inte så stor roll dock för min del så därför har jag aldrig försökt få vare sig det ena eller det andra. Men att ha sex på äldagen anses vara ett ganska säkert sätt att få en pojke på. Just eftersom man vet att pojkspermierna är snabbare än flickspermierna. Sedan vet man oxå att pojkspermierna dör redan efter ungefär ett dygn...medan flickspermierna kan leva i upp till 5dygn.
    Vid IVF blir det oftast pojkar av denna andledning..

• Robot

eeh alla spermier kan överleva upp till 5 dygn.

• nr3

jag har hört att pojkspermier lever max 3 dygn och flickspermier upp till 5 dygn.. :o)
    har oxå hört att killen inte ska få sin utlösning så långt in utan så långt ut som möjligt
    men jag vet inte. tror mina barn är gjorda på samma sätt, och idag har jag två flickor och en pojke och snart en pojke till!

• minatre

Robot
    Nej alla spermier lever inte lika länge..förutom att pojkspermier inte lever lika länge som flickspermier så är det oxå olika för olika män hur länge deras spermier lever. 3-7dygn brukar man säga...och som genom snitt 5dygn.
    Men nej pojkspermierna lever inte lika länge av den andledningen att de gör av med mer energi än flickspermierna från början...de är snabbare än flickspermierna. Eftersom flickspermierna är långsammare kan de oxå leva längre!!! Vet detta!

• domjer

kopierar från en gammal tråd (Uncia som startade den)

OM MAN VILL HA EN POJKE:
    *Ha sex precis vid ägglossningen.
    *Preparera slidan med bikarbonat
    *Eftersträva att mannen tränger djupt in i kvinnan vid utlösningen.
    *Välj ställningar där mannen tar kvinnan bakifrån.
    *Se till att kvinnan får orgasm.
    *Iakttag sexuell avhållsamhet fram till samlaget.Mannen bör helst även undvika egen tillfredställelse.
    *Drick en kopp varmt kaffe före samlaget (mannen).
    *Ät mycket natrium och kalium, till exempel via salt i maten (kvinnan).

OM MAN VILL HA EN FLICKA:
    *Ha sex tre dagar före ägglossningen.
    *Fukta slidan med ättika före samlaget
    *Se till att mannen endast tränger in en bit i kvinnan vid utlösning.
    *Välj missionärsställningen, där kvinnan ligger underst.
    *Undvik att kvinnan får orgasm.
    *Eftersträva att mannen får så många utlösningar som möjligt före den planerade befruktningen.
    *Ta en varm dusch före samlaget (mannen)
    *Ät mycket kalk och magnesium genom att till exempel dricka rikligt med mjölk.(kvinnan).

Svar på tråden Vad ska man köra för ställning om man vill ha en flicka?