• Okt06

Trygg hansa

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag är så trött på trygg hansa nu.
    Vår dotter är född den 7 oktober 2006.I  mitten av oktober skickade vi iväg alla papper om barnförsäkring till trygga hansa och sen fick vi vänta.I mitten av november kommer ett brev om att de ska hämta hennes papper på barn och bvc och vi fick en liten försäkring på henne i väntan på att riskbedömningen ska vara klar.Under december hörde vi inte något.I veckan kom ett nytt papper ifrån trygg hansa där vi ska skriva om hennes misstänkt blåsljud.
    Vi har varit på många undersökning på henne sen vi föddes men dom visar inte något.
    De misstänkte vattenskalle på henne när hon var 3 dagar gammal plus att de hittade ett misstänkt blåsljud.
    Varför kan inte trygg hansa kontakta sjukvården själv och få den information om dom vill för att kunna göra en riskbedömning på henne ???
    Dom kan väl kontakta oss i stället för att skicka papper. Personlig kontakt skadar inte.

• Svar på tråden Trygg hansa
  • Supertesco

Vad jobbiga de verkar vara. Jag hade gravidförsäkring i Trygg Hansa och när dottern tittade ut så blev vi kontaktade av TH och de gjorde ett hembesök och då fixade vi allt.

Jag är jag och du är du, så är det bara!
  • Mollymajs

Okt06 När vi teckande den föräkringen till Ella som födes med Läpp, käk och gomspalt så kontaktade de sjukvåden och fick alla hennes juornaler vi behövde inte göa nåt mer en att ansöka och sen vänta på svar.

• Okt06

Mollymajs
    hur längre fick ni vänta på svar ??

• Mollymajs

okt06 Det va nog 2-3 månader sen ringde ja o sa att vi inte ville ha dom om vi inte fick en försäkring nu och då blev det fart. Hon fick en vanlig försäkring men med undantag med allt som har med hennes LKG att göra.

• Bobline

Vi har th o de ville ha information av oss ang barnen o så tog de själva kontakt med läkaren oxå ang deras neotid o annat. Min dotter hade blåsljud på hjärtat o det blev en klausul ang blåsljudet o nu när hon är frisk från blåsljudet så är klausulen borttagen
    Hon har hydrocefalus oxå (vattenskalle) men den upptäcktes efter att vi hade tecknat försäkringen så den har de ingen klausul för.

Lycka till o ge er inte

• veraeva

Jag har bara en sak att säga om försäkringsbolag.....BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
    Jag förstår de som bluffar till sej pengar av dem. De är så förbannat trångsynta och har inte mycket till moral.
    //hälsn arga mamman!

• Mollymajs

Jag tycker det är synd att de som kanske behöver försäkringen bäst oftast inte fåt täckna fullt. Så länge bebis är i magen är allt OK och de lovar guld men sen när det inte blev som man tänkt blir man super granskad och får se vad man ev kan få för försäkring.

• Novus

Tråkigt. När vi skaffade försäkring där så tog de själva kontakt med vården för att få papper om vår dotter.
    Har haft försäkringen i kanske 3 månader och har behövt den en gång. Från att jag slog numret tills att försäkringspengarna var skickade till mig tog det mindre än 10 minuter. Rekomenderar verkligen dem!

• Gul13

Trygg Hansa: No thank you!
    Vår dotter är född i v 34+0, runt -30% tillväxthämmad. Själv är jag väldigt kort men helt utan andra problem.

När dottern var född kom det en Mr X från TH hem till oss för att tala försäkringar. Det var den första försäkringsmannen vi pratade med så när han pratat färdigt och säger "Får jag låna toaletten, så kan ni diskutera ostörda." så kom maken och jag fram till att vi ville höra med vårt eget försäkringsbolag först. TH-mannen kom tillbaka, sätter sig ner och säger "Jaha ska vi skriva papper nu?". Maken förde talan och sa att vi nog gärna ville fundera på saken men återkommer till honom om en dag eller två.
    Då fick vi minsann höra ... alltså med så tidigt födda barn och så små ja då var det fullkomligt omöjligt att få försäkrning och vi skulle inte tro att det gick och komma i efterhand och teckna försäkring hos honom, nej minsann, det var nu eller aldrig. (Och nu kommer det värsta) Och så vänder han sig till mig och säger "Och du då, du ser inte normal ut. Med en sån mamma så ... nej det är då fullständigt omöjligt."
    Maken bara reste sig upp, sa tack och var vänlig och lämna mitt hus.
    Tyvärr tyvärr tyvärr gick vi aldrig vidare med detta till TH-mannens chef! Men jä ... rar vad arga och förolämpade vi blev.
    Nu visade det sig att vi inte har fått teckna annat än olycksfall hos något annat bolag heller pga hjärtfel och tillväxtproblem ... men sådär uppför man sig sannerligen inte.
    Så någon TH-försäkring kommer inte över min dörr, inte en chans.

• CillanB

Har också haft/har väldiga problem med TryggHansa. Vi har anmält dom till personförsäkringsnämnden och detta var vi tydligen inte ensamma om.
    Vi fick i mars-06 diagnosen Ehlers-Danlos syndrom på vår son som är född-01.
    Så vi kontakdae TH som han är försäkrad hos. (jag hade även Väntabarn-försäkring genom dom).
    Och nu började strulet.
    Eftersom han inte var 6 år fyllda ?!?!?!?!? då diagnosen ställdes så skulle vi inte få något på hans försäkring.
    Beslutet grundade deras ombud på vad han läst om EDS på nätet.
    Inte en enda journal hämtades in, ingen kontakt med oss, sjukhus eller någon av alla de läkare sonen träffat.

Men efter att vi tagit kontakt med personförsäkringsnämnden och överklagat TH´s beslut så har det hänt lite.
    TH ville gå igenom hans fall ännu en gång. Först med anstånd tom 20 dec. Men sedan förlängt anstånd till den 31 januari.

NU har TH börjat hämta in vår sons journaler osv.
    Så det är bara för oss att vänta nu och hoppas att det går igenom, för han lär ju behöva sin försäkring i framtiden (hjälp med hjälpmedel etc)

Så skaffar vi fler barn så tänker jag INTE använda mig av Trygg Hansa igen det är ett som är säkert

Svar på tråden Trygg hansa