Ang. foglossning o läkarundersökning...
Hej!
Jag har väldiga problem med foglossning och har en tid till läkare i nästa vecka. Vad gör läkaren för undersökning för att kunna se att det är foglossning man har?
Hej!
Jag har väldiga problem med foglossning och har en tid till läkare i nästa vecka. Vad gör läkaren för undersökning för att kunna se att det är foglossning man har?
De gör vissa test på dig och du får göra vissa rörelser, de tittar på hur du går.
eller i vart fall gjorde de läkare jag var hos det
på mig så fick jag lägga mig ner på en brits och böja benet hit och dit och han tryckte och klämde vid bäckenet. Var välsigt obehagligt och sen så sa han att jag inte hade foglossning därför att jag kunde röra mina ben när jag låg ner.
Hoppas det går mycket bättre för dig och att du får en förstående läkare
Han kollade rörligheten i benen och klämde på bäckenet - både den främre fogen och de bakre. Visst var det obehagligt, men det är ju det som är "poängen" eftersom han/hon testar att göra grejer som inte ska "funka" att göra när man har foglossning. Det ska göra för ont... Han tryckte typ på olika ställen på ryggen och bäckenet och frågade om det gjorde ont, och om det var en smärta jag kände igen. Svarar du ja på rätt frågor så vet han att det är foglossning.
Jag misstänker att det är foglossning jag känner av men är det vanligt att man enbart känner det på ena sidan av ryggen?
Jag är grymt rörelsebehindrad sedan 2 dagar tillbaka och det gör ont hur jag än ligger, sitter eller står. Ibland hugger det så rejält att jag nästan tappar andan.
Har nu tagit Alvedon och hoppas verkligen jag blir lite bedövad så jag får sova inatt. Natten mot idag var jobbig...kunde inte vända mig utan fick be maken om hjälp. Känner mig som en invalid.
Men de gör ingen gynundersökning hoppas jag?
Nej då, ingen gynundersökning! (Väldigt omständlig väg att komma åt bäckenet, eller hur? )