• Helenapena

Gravid efter strumaoperation någon? Frågor!

Hej!
    Jag opererade bort sköldkörteln i slutet av november -06 pga giftstruma/hyperthyreos. Äter nu endast Levaxin vilket jag ju kommer att få göra resten av livet. De första provsvaren efter operatioen såg bra ut och i slutet av den här månaden ska jag iväg och ta prover igen, hoppas på det bästa

Vi har en dotter på snart 10 månader och börjar nu längta efter fler barn. Är det någon som vet hur värdena ska se ut för att det ska vara okej att börja försöka bli gravid på nytt? Måste TRAK ha läkt ut? Hur ska TSH ligga?
    Någon som vet, som är i samma sits eller har varit i samma situation?

TACKSAM för svar!!

Kram Helena

• Svar på tråden Gravid efter strumaoperation någon? Frågor!
  • Tant Groda

Kan du inte rådgöra med din läkare när du är där för att ta prover?

• Helenapena

Visst kan jag göra det, självklart.
    Kan dock vara skönt att bara utbyta tankar/erfarenheter med någon som varit eller är i samma sits.

Någon?!

//H

• Kängu

Hej!
    Jag hade inte TRAK, men har opererat bort ena loben av sköldkörteln och äter levaxin. TSH ska nog ligga inom normalintervallet innan ni börjar, men det borde vara ordnat inom nån eller ett par månader, man kontrollerar väl levaxindos efter 4-6 veckor när man börjar med levaxin, för att se om du ska ta mer eller mindre. och vad gäller TRAK så vet jag inte.....

• Helenapena

Tack för ditt svar
    Jag har ätit Levaxin och Tiotil sedan jag fick diagnosen i somras. Halverade Tiotil-dosen efter operationen men nu är den helt borttagen, Levaxinet kommer jag som sagt att få äta resten av livet. Går på regelbundna kontroller och än så länge känns dosen helt rätt. Tänkte bara om någon här kanske är eller har varit i samma sits?!

Svar på tråden Gravid efter strumaoperation någon? Frågor!