• mami jenny

skulle du gifta om dig med samma person efter en skilsmässa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du gifta om dig med samma person efter en skilsmässa?
  • Clobberella

Eeeehh, nej. Jag skulle inte skilja mig om jag inte var övertygad om att pesonen jag var gift med var fel för mig, och då finns det ju ingen anledning att gifa om sig med honom/henne.

• fröken Anna

Ja, fick jag hjärnsläpp och skilde mig från min man för att sedan ångra mig, ville han då ha mig tillbaka så -JA!

• Cerdrica

Nej, jag skulle inte ens bli tillsammans med någon det tagit slut med. Jag är inte och har aldrig varit en person som gör slut när man bråkar eller så. Att bli tillsammans med nån, och definitivt att gifta sig med någon, ska vara ett genomtänkt beslut och att göra slut ska vara ännu mer genomtänkt. Det finns en anledning till att man väljer att göra slut och att göra slut är något definitivt.

• Dinturiel

Nej.. om vi skullegå isär och hamna tillbaka hos varandra igen skulle varken jag eller maken vilja gifta om oss. Byta ringar ja, men inte ta om hela giftemålet.

• cruZZe

Beror på vad orskaen är. Mina föräldrar skilde sig, insåg några år senare att det var ett misstag och vart tillsamans igen. Gifte sig 2:a gången gjorde dom dock mest för laga skull med alla regler osv.

• Embla

Ja!
    Med tanke på att min sambo och jag gick isär när vårt första barn var 1 år men hittade tillbaka till varandra drygt ett år senare. Vi hade ju kunnat göra samma misstag eller som vi idag känner det, samma rätta beslut (att gå isär) även om vi varit gifta.

Vi lärde oss OTROLIGT mycket om oss själva, den andre som partner och vårt förhållande under tiden vi var isär. En erfarenhet vi aldrig skulle vilja vara utan! Och idag har vi ett underbart förhållande ihop.

• Licizzi

Nej d hade jag inte gjort..är det slut så är det..

♥ Älskar D o Cicci Bella f. o5o726 ♥
  • Berith79

Ja varför inte. Vad jag så jävla dum första gången kan jag väl göra om det?!

• Y O D A

Aldrig i livet! Jag skiljer mig inte utan anledning, jag tänker igenom mina beslut.

may the force be with you
  • Tranquility

Näe..
    Det finns ju liksom en anledning till att det inte fungerade och jag skulle nog inte våga/vilja satsa så mycket på en person som det redan gått snett med en gång.

• fröken Anna

Man ska aldrig säga aldrig...

• Neline

Japp! Jag har ju gjort det Flört
    Av en orsak som jag definitivt inte kommer att skriva om här!!

• sugarbabe

jag hade gjort det om han hade lost det enda problemet som har fått oss att skilja oss. När vi gifte oss så hade vi ett avtal som han sedan inte holl och det ledde tyvärr till skilsmässa men om han kan ändra på det och jag fortfarande är singel så varfor inte. Vi hade inga andra problem i vår forhållande.

Svar på tråden skulle du gifta om dig med samma person efter en skilsmässa?