Jättekrisig relation under första året som föräldrar.
Finns det någon enda mer än jag/vi som har det så här? Vi fick barn för 9 månader sedan, en hett efterlängtad dotter som vi fick medicinsk hjälp med att få efter att ha försökt ett par år utan resultat. Lyckan är/var total över att äntligen få bli en familj, nu skulle vi kunna komma på fötter efter ett års utredning, provtagningar och jättehemskt tvångssex vid ägglossning. Men på något sätt har det lyckats bli precis tvärtom!
Alla olösta konflikter lagras inom mig, då han inte kan delta i att lösa dem så nu räcker det med en liten vindpust så blir jag JÄTTEARG, och han med för den delen. Jag har vid flera tillfällen påtalat att detta, och att vi kanske skulle gå i familjerådgivning. Vi har ju ändå en dotter nu, så åtminstone för hennes skull kanske vi kan omaka oss med att gå dit. Jag vill inte göra ett skilsmässobarn av henne(har själv vuxit upp så och upplevde det inte som någon hit...)men om inget förändras här hemma kommer jag att ta död på mig själv om jag stannar. Jag känner det som att jag kvävs, nuförtiden orkar jag inte ens bli arg, jag blir bara uppgiven. Jag ryser när han rör mig på kvällen, och han märker inte ens att jag ligger stel som en pinne när han försöker. Jag börjar komma dithän att jag inte kan se något hos honom som signalerar något mer än vänskap...detta måste ju vara total katastrof, hur tycker ni det här låter?
Fy f*n vilken mardröm detta är...*grinar*