• DitaDull

    Bortklippt ur Madicken!

    Köpte dvd boxen med Madicken till min dotter (mest mej själv kanske)och blev så besviken! Det är många sener som är bortklippta! Som när dom leker moses i vassen... När Madicken ger Abbe ett munspel i julklapp m.m m.m Någon som vet om det är så här på det andra Astrid Lindgren dvd:erna?

  • Svar på tråden Bortklippt ur Madicken!
  • C r e d o

    Har köpt ett par Madicken-filmer och har också märkt att mycket saknas. Det beror väl på att dvd:erna säljes som film, inte som tv-serie, så som den gick på svt när vi var små. Tror inte man kan få tag i hela serien faktiskt. Pippi är också så tror jag.

  • mamsen76

    Precis så är det, filmerna är ihopklippta scener från serien och serien går inte att köpa men Pippis serie går att köpa i sin helhet och där är filmerna inte ihopklippta scener utan helt fristående från serien.

  • DitaDull

    Vad tråkit! Jag som tänkt köpa alla... nu känns det ju inte lika kul. Nu har ju inte dottern ont av detta, då hon inte sett serien. Men jag tycker det va trist!

  • Kullan1

    Äntligen nån mer som reagerar! Vi ringde till SVT play den enda kanalen som har sänt Jul i Junibacken etc.
    Han som gjorde filmerna var inte nöjd att så mycket klipptes bort , SVT play sa att rättigheterna ligger hos nån annan men Sf studios har de inte heller. 


    Fler borde höra av sig till SF och att de ger ut hela serien på dvd man saknar verkligen hela serien. Eller till Astrid Lindgren bolaget som kanske äger rättigheterna?

  • Kullan1

    Äntligen nån mer som reagerar! Vi ringde till SVT play den enda kanalen som har sänt Jul i Junibacken etc.
    Han som gjorde filmerna var inte nöjd att så mycket klipptes bort , SVT play sa att rättigheterna ligger hos nån annan men Sf studios har de inte heller. 


    Fler borde höra av sig till SF och att de ger ut hela serien på dvd man saknar verkligen hela serien. Eller till Astrid Lindgren bolaget som kanske äger rättigheterna?

    https://www.astridlindgren.com/sv

Svar på tråden Bortklippt ur Madicken!