Det låter lite som vår lillkille, och du må tro vi varit oroliga. För i motsats till er andra fick jag inget svar från läkaren, hon sa bara att hon inte visste vad det kunde vara, men att vi skulle komma tillbaka om det blev värre. Suck! Som vanligt fick man ta saken i egna händer för att få veta nåt mer, så jag skrev och frågade till infomedica.se, och då fick jag ett mycket uttömmande svar. Tyvärr vet jag inte var jag lagt pappret nu som jag printade ut, men det var just det att brosket i halsen var mjukt och outvecklat, så det skapas typ ett undertryck då de andas in, och luftrören pressas mot varann, vilket gör att det piper (tror det var så han skrev). Alltså inget farligt och det växer bort vartefter de blir äldre.
Vår lillkille pipade inte när han sov, men om han grät, då han åt, då han rapade och liknande. Han blir snart 6 månader, och det hörs knappt mera. Nästan så man glömt bort det, när man inte tänker på hur det var.
Angående sovställning kan jag inte skriva annat än att vi alltid haft vår att sova antingen på rygg eller sida. För det sägs ju numera att de inte ska sova på mage.
Det kommer säkert att ordna upp sig. Vips är han så stor och det är borta utan att ni ens märkt det.