• Karli

Hund med tratt,hur ska vi göra?

Vår vovvsing har idag fått en tratt som hon ska ha på sej i en veckas tid. Hon har aldrig haft det förut och hon är heeeelt galen här ikväll.
    Tror varken att hon kan gå,sitta,stå,kissa,bajsa.
    Antingen står hon blixtstilla eller far hon omkring som en dåre.
    Försöker få av den ibland och slet då av en klo
    Hur lång tid kommer det ta innan hon vänjer sej?
    Imorgon ska vi jobba båda två och jag vill ju inte lämna henne själv om det är så att hon skadar sej

• Svar på tråden Hund med tratt,hur ska vi göra?
  • alexis2006

Ta av den lite när ni ska ut och rasta, men under uppsikt då.. kanske hon vänjer sig! Lycka till
    Mamma till Alexis 2oo6-1o-18
  • Karli

Vi sa också det att vi kanske skulle ta av den när man går ut och när hon ska äta men så ville vi inte ge upp så fort
    Nu ligger hon i hallen och bara "snackar" när man svarar blir hon tyst
    Man är ju lite orolig att man inte ska få en blund i ögonen inatt

• Jan H

De brukar bli paralyserade när de får tratt, men det är ett nödvändigt ont. Du får nog inte hunden att gilla det men den vänjer sig. Tratten måste sitta så hunden kommer åt sitt vatten.

Kan du inte försöka ta med hunden till ditt jobb de dagar den ska ha tratt?

• enlitenbitkaka

skulle ogärna lämna en hund med tratt ensam...hönsmamma som ag är så tänker jag på skaderisken....

men håll ut och vänj henne!

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Hallonsaft

Klipp ner tratten om den är onödigt lång, vilket jag tycker de flesta är.

• Karizma94

Vår hund hade tratt i tre månader när han var 1,5 år. Fick vara utan den när han åt. Hade den pga knäop. med lång rehab.
    Var galen och gnällde i början men vande sig vid den ganska snabbt.
    Han var ensam på dagarna när vi jobbade som vanligt, det var bra med tratten då han inte fick hoppa eller springa, den hindrade honom.
    Lycka till!!!

Svar på tråden Hund med tratt,hur ska vi göra?