vart kan jag köpa baddräkt för babysim?
Våran dotter ska börja på babysim på söndag. Ska bli sååå skoj. Men jag måste hitta en baddräkt till henne. Vilka affärer har bra baddräkter? Är det speciella krav för babysim?
Våran dotter ska börja på babysim på söndag. Ska bli sååå skoj. Men jag måste hitta en baddräkt till henne. Vilka affärer har bra baddräkter? Är det speciella krav för babysim?
Vårat babysim har inga krav. Badkläder hittar du bl.a på PO.P, Lindex och Babyproffsen.
Vi fick köpa simbyxor, särskilt anpassade för bebisar, på babysimmet.
Vi har alla använt badbyxor i vår simgrupp. Det är visst för att barnet ska känna vattnet bättre mot huden...
Vi har köpt på H&M, butiker som säljer barnsaker brukar också sälja AquaNappies simbyxa. De är extraspärrade mot läckage, men vår siminstruktör menade på att det gick precis lika bra med en bomullstrosa.
Vi går på babysim, och där vi går kan man köpa baby-badbyxor. Har för mig att dom kostar typ 125:- där vi går. Det enda kravet där, är att dom inte får vara nakna. Inget annat.
Vet faktiskt inte var man kan köpa baddräkt om det var det du ville ha.... *hmm*
kolla med ditt babysim vissa ställen måste man ha badblöjor medan andra räcker men en vanlig trosa. jag har fodrade badbyxor såna som både killar och tjejerhar men de är nu försmå så jag köpte vanliga badbyxor i dag som han ska ha nästa gång
Hos oss måste man ha badbyxor som sitter åt ordentligt om benen.
På vårt måste alla ha såna särskilt fodrade babysimsbadbyxor, och de måste sitta åt ordentligt om benen! Finns bland annat på Lindex!
Barnet ska ha godkända babysimbyxor som är tätade för att undvika att bajs hamnar i vattnet. Man ska inte använda baddräkt på små barn då en del av vattenupplevelsen är att känna vattnets strömningar utmed kroppen.
Titta t.ex. på:
www.babysimshopen.se
www.ullrike.com
www.pippilotta.se
www.onetex.se
Eller din lokala babybutik.
De badbyxor som säljs på lindex etc är ofta tätade med plast vilket ger barnet en falsk flythjälp och försvårar inlärningen för barnet och rekomenderas därför inte.
Ha det så kul!
Hittade en JÄTTE fin på Exit och till vettigt pris dessutom.