• Babylangtan

Efter graviditeten- känner ni er bredare trots viktnedgång.

Jag upplever att min kropp har intagit en helt annan form efter graviditeten (1, 5 månader sedan) trots att jag nästan väger samma som innan graviditeten ! Kläderna sitter konstigt- midjan är bred och höfterna också .
    Tidigare hoppde jag i storlek 38 utan några problem men nu är det 42 som gäller efter graviditeten. Var ni också bredare under en period efter graviditeten? Ska man slänga hela sin gamla garderob nu?

• Svar på tråden Efter graviditeten- känner ni er bredare trots viktnedgång.
  • Carisma95

Samma här... Hade 38 innan, nu har jag 40. Har 2 kg kvar till "Utgångsvikten", men tycker inte de borde påverka så.
    Kroppen känns annorlunda överallt tycker jag..! Brösten, magen, höfterna och rumpan. Det enda som känns som vanligt är benen... Och mitt sug efter choklad, (som nog inte underlättar det att komma i mina gamla kläder)...

• Marlin

Jag har också blivit omformad på nåt sätt. Väger lika mycket som innan, men kan inte ha gamla byxor än. Fattar inte... men det är väl höfterna som har blivit bredare eller nåt. Tänker dock inte kasta gamla garderoben, då jag hoppas att jag tids nog kommer i den...

• Marlene

Jag tror absolut att man blir bredare, höfterna har ju jobbat rätt hårt för att kunna få ut en bebis.

• Eja

samma här, väger mindre nu än innan jag blev gravid ( min dotter är 10 veckor) men jeansen sitter tajt tunt höfterna, spändare än innan....så jag kan bara instämma, bredare om höfterna än innan....

• princess of woolfs

Jag har ungefär samma storlek som innan, men tror att jag är bredare iaf, så en del väldigt tighta kläder tex använder jag inte längre, utan vill isåfall ha en storlek större på!

• pron

Jag har i stort sett gått ner alla mina grav-kilon, men kan INTE få på mig de byxor jag hade innan förutom de som är "töjbara"... Mina höfter har blivit betydligt bredare och så är jag större upptill också Har ändå inte slängt hela garderoben, för jag har förhoppningar om att så småningom komma i de gamla kläderna igen framöver!!!

• Tin o Trolls mamma

Japp. Jag blev bredare efter att barnen var födda. Oavsett vad jag väger så blir jag inte lika smal som jag var då.

Ekorren.

• Katharina

Ja jag tycker att jag fått världens höft. Rumpan är borta och benen är smala igen men hörften är bred som bara den.

• Venus

Efter att jag fått min dotter så tog det 3 veckor så var kroppen som vanligt igen förutom brösten då som var mjölkfyllda D-kupor, A i vanliga fall...
    Men efter sonen så tog det evigheter (tyckte jag) innan jag kunde komma i kläderna igen även om jag var nere på samma vikt som innan efter 2 veckor... Mina höfter är liiite bredare nu än innan, något jag får leva med och för min del gör det inte så mycket...

Låt höfterna få en chans att återhämta sig lite, räkna med 1 år... Fogarna och ligamenten har töjt ut sig för att få plats för och föda barnet...
    Ibland "stannar" de på storleken bredare och ibland går de tillbaka helt...

• Soffie

hade 34-36 innan. det tog nån vecka inan jag kom i jeansen fast vist märket jag att höfterna blivit bredare. Efter nån mån va de ingen skillnad alls. Vägde nästan mindre.

• pärla

Samma här, dessutom tycker jag att mina lår blivit enorma!

• Babylangtan

Ja ...då vet man att man inte är onormal i alla fall! Sparar alla byxor i hopp om att man får tillbaka sin gamla form igen. Det är "bara" 4 hål på skärpet som fattas....hopplöst!

• Rookie

Jag har visserligen några kilo kvar, men jag ser ju att kroppen har tagit en annan form.
    Nått att lära sig leva med skulle jag tro.

• Nelliy

Det har gått en månad sen jag födde min dotter och nu väger jag lika mycke som innan graviditeten, men jag kommer definitivt inte i mina gamla kläder. Höfterna är bredare, så jag kan ha mina gamla byxor i benen men gylfen blir till ett V och mina gamla tröjor blir för korta pga större bröst. Är inte så kul när man har massa bristningar på magen..

• zulisara

jag tyckte också att jag såg helt annorlunda ut efter jag fått barn , höfterna hadde en helt annan form och jag fick inte på mej några gamla tajta kläder , nu är min dotter 9 månader och jag är nästan tillbaxs där jag var innan, bara magen är inte lika fast än.

• 8z8

jag väger nu 4 1/2 månad efter förlossningen 1 kg mindre än innan jag blev gravid men jag fattar inte vad allt tog vägen, byxorna jag hade innan bara hänger, rumpan har ju försvunnit, haha...köpte nya byxor, men dom är för stora nu..fasst jag är glad att jag gått ner allt så sitter inga kläder som dom gjorde förut!

• Syllen

Kroppen återfår aldrig sin form som man hade tidigare. Bäckenet går igenom en sån förändring under en graviditet. Detta är inget nytt. Det är bara att kämpa och ännu en gång försöka vänja sig hur man ser ut. Om man nu hade gjort det innan vill säga. :)
    Det blir alltid lite mindre där men mer där efter en graviditet.
    Vikten spelar ingen roll kilona har liksom flyttat runt lite. Ja är bara glad att jag att mina extra kilon lyckligtvis bara vatten försvann gick upp 35kg båda graviditeterna

• LindaTosa

Det är inte alls konstigt att du känner dej bredare. Har läst att det är hormoner (under graviditeten) som utvidgar bla bröstkorg, bäcken å så och att dessa hormoner finns kvar i kroppen i ca 4-6 månader efter en förlossning och att det sedan börjar "gå till sig".

• Kelite

Samma vikt som innan grav men bredare höfter som gör att jag inte kommer i en del gamla byxor. Större bröst?!? Har gått upp 2 kup storlekar...är det vanligt?

Svar på tråden Efter graviditeten- känner ni er bredare trots viktnedgång.