• sesssan

    Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?

    Ni med DS barn. Sparkade era barn mkt eller lite i magen? Bara undrar ifall det är någon skillnad mot barn som inte har DS


    Vi längtar efter dig
  • Svar på tråden Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?
  • delfinen80

    Det stämmer som fru vanheden säger..

    Men måste tillägga att min son var mycket lugnare i magen än va tjejerna var.. (fast det har jag tänkt på nu efteråt..)

  • anne h

    mina fyra ungar har sparkat lika mkt.


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • gråtruten

    Visst kände jag Felix i magen och han flyttade på sig när det var dags att lyssna på hans hjärt-ljud.
    Men jag märkte skillnad mellan Felix och mina 2 andra barn.
    Men det är inget jag ändå kopplar ihop med ds eftersom man har hört att andras barn har varit olika lugna/vilda i magen oavsett extra kormosom eller inte.

  • sesssan

    aha ok då vet jag. satt bara uppe i natt och fick för mig att fråga det!


    Vi längtar efter dig
  • Mamma till tre kottar

    Hur så? Ursäkta om jag är misstänksam, men ofta när man får frågan om Downs syndrom i fosterstadiet så handlar det om rädslan att få "en sån". Det bidrar bara till oro och hetsjakt.

  • sesssan
    Mamma till tre kottar skrev 2007-01-20 19:06:38 följande:
    Hur så? Ursäkta om jag är misstänksam, men ofta när man får frågan om Downs syndrom i fosterstadiet så handlar det om rädslan att få "en sån". Det bidrar bara till oro och hetsjakt.
    Ja de tär klart att jag helst inte vill ha ett barn med Downs syndrom ,men skule mitt barn ha det så skule jag inte bli ledsen eller älska det mindre för det.Men helst vill man ju ha ett friskt barn..Det skäms jag inte  för att säga,d t står jag för..
    Vi längtar efter dig
  • Mamma till tre kottar

    Alla mina barn är friska, Downs syndrom är ingen sjukdom.

  • fru vanheden

    Jag önskade mej att mina barn skulle må bra...
    Och jag har fått tre underbara friska barn...
    Men den som ligger mej varmast om hjärtat är faktiskt den underbara lilla killen som har en kromosom extra...
    Då kan det ju inte vara så farligt eller hur?
    Så att man inte önskar sej det..
    Han är precis det som jag önskade


    dsmammor rules www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared&source=category&category_id=all
  • klabbolina

    Hej!

    Min flicka som har DS sparkade och rörde sig mycket mer än min äldsta. Jag tror det är väldigt individuellt, vissa barn rör sig mer än andra.
    Mvh Nina

Svar på tråden Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?