• soluppgang

Hur länge stanna på BB?

Hej!

Jag undrar hur länge ni stannade kvar på BB efter ni genomgått Kejsarsnitt?

Då mednar jag planerade snitt för katastrofsnitt kanske man behöver stanna ytterligare någon dag.

Jag hade en vaginal förlossning och stannade på BB i 4 dygn och hoppas att inte få stanna så mycket längre vid barn nr 2.

Hoppas på många svar!

• Svar på tråden Hur länge stanna på BB?
  • Nora m killar 02 och 04

Vid snitt nr 2 (akutsnitt) blev jag kvar 3 dygn. Har nu fått hem papper inför snitt nr 3 och där står det att man normalt sett kan gå hem efter 2 dgr, det blir min målsättning i a f.

• niiile

Hej!

För mig slutade det tyvärr med akutsnitt..
    Jag stannade på BB en natt.. dem poienterade att jag borde stannat tre nätter - men jag ville hem.

• kickan82

Jag låg 4 dygn på BB, men det var ett akut snitt inte planerat. Hoppas på att få komma hem lite tidigare denna gång. kommer att få ett planerat snitt i slutet av januari.

• Monster Mamma

Jag kvar tre nätter efter akut kejsarsnitt. Skulle få gå hem efter två men var kvar en extra pga lillen.

• Gladskit

Min son föddes tidigt på måndags morgonen och på torsdag efter lunch åkte vi hem. Det var skönt att ha hjälpen nära de första dygnen men sen började jag också längta hem!

• Therese6699

Hej hej,
    jag fick göra akutsnitt och blev utskriven efter ett och ett halvt dygn. Men det beror på hur man mår förstås. Man ska ju kunna gå på toa själv och duscha och ta sig upp och ned ur sängen.

Kram
    Tess

• Pyrets mamma

Jag var på BB i fyra dygn...Akutsnitt. Ville åka hem tidigare men det var lite strul med ammningen!

• Suskiv

Låg inne på BB i nästan två dygn. Personlen var shockade över att jag åkte hem så tidigt. Hade åkt hem tidigare, men de lyckades övertala mig att vänta några timmar till.

• Suskiv

Glömde skriva att det var efter akutsnitt.

• knodden och vi

Jag känner en som gick hem redan samma dag, snitt på morgonen o hem kl 17. Hon ångrade sig dock när hon kom hem, jag vill nog stanna tills allt lugnat ner sig o mjölken kommit igång.

Svar på tråden Hur länge stanna på BB?