• Bruno

Ont i magen efter att jag kissat på natten...

Undra om någon annan har samma bekymmer. Jag är i vecka 18 och har ont i magen titt som tätt. Har inte varit hård i magen så det är inte det som är orsaken.
    Brukar gå upp för att kissa på nätterna och efter det får jag ofta jätteont. Är det någon som känner igen detta?
    Det stramar i hela magen så jag kan inte säga mer exakt var och hur det gör ont men en sak vet jag och det att inatt gjorde det jätteont. Det pågår inte så länge, ca 5 min, men det känns ändå lite konstigt. Vad kan det bero på?
    Min barnmorska har sagt att ligamenten kan göra att man får ont t ex vid nysning och det har jag också men detta känns inte på samma sätt.
    Någon som känner igen det??
    Börjar bli lite orolig.
    Jättetacksam för svar och idéer på vad det kan vara!

• Svar på tråden Ont i magen efter att jag kissat på natten...
  • Klara80

nu kanske jag är ute och cyklar... men det kan inte vara någon form av magkatarr?
    Jag hade precis som du när jag väntade min minsta pojke och det funkade perfekt om jag tog en pepcid.

• Bruno

Tack för ditt svar. Hade du också ont precis efter att du kissat och främst på natten? Det skulle inte förvåna mig om det är det du säger eftersom jag har magkatarr emellanåt sedan många år tillbaka.
    Nåja, säkert inget farligt.
    Tack!

• Smultron ett

urinvägsinfektion?

• Fialotta77

Jag känner igen mig. Är i v14 och känner smärta när jag kissar, mest framåt morgonen. Jag har fått förklarat att det är när blåsan är utspänd och när den sedan töms och drar ihop sig kan man känna av det. Det börjar bli lite trångt i just dom regionerna. Inget att bekymra sig om...men får du ont efter att du kissat även dagtid, så skulle jag kolla upp det.

• miss lyckad

Jag är i vecka 27 och får oxå ont i magen/sammandragningar efter att jag kissat på nätterna. Har fått höra precis som "Fialotta77" skrev att det beror på att urinblåsan har varit utspänd och sedan drar ihop sig. Inget farligt alltså.

• Vivs

Har du några andra besvär när du kissar? Det kan som sagt vara en UVI..tycker du ska be din BM ta en urinsticka om hon inte nyligen gjort det.

• bunny75

Så hade jag också. Det var liggamentet. Ingen fara. Nu har jag sammandragningar efter varje WC besök

• knodden och vi

En sak som kan förvärra smärtan är om man ligger o håller sig på natten. Det är bara bita ihop o gå o kissa IGEN...

• Nickis

jag upplever nog något åt samma håll på natten när jag varit uppe och kissa och håller med miss lyckad och Fialotta77 om ligament,stor urinblåsa och att allt drar ihop sig efteråt. Skulle nog hjälpa att gå fler gånger på toa men samtidigt är ju det svårt när man ligger och sover Jag vaknar alltid när urinblåsan är helt full och då är det inte jättebekvämt
    Men det skadar ju inte att kolla upp med BM om du är lite orolig!!

Svar på tråden Ont i magen efter att jag kissat på natten...