• JennieLee

Emmaljunga Scooter

Någon som har en sån? I vilken ålder är den lämplig att börja användas? Vad tycker ni om den?

• Svar på tråden Emmaljunga Scooter
  • nischa

jag har den.köpte den april 05 då min tjej va 6 mån,men hon va lite för liten för den så vi börja använda den när hon va närmare året. det är ju inte fullt liggläge i den men annars en jätte bra kärra.

• Axels och Annies mamma

Vi är jättenöjda med vår Scooter. Bra åkkomfort för Axel, han sover bra i den, smidigt och bekväm att köra, lätt att fälla ihop, snygg, bra pris. Robust vagn som tar sig fram överallt, vi har kört i berg, skogsstig, snöslask, shopping center, aslfalt, grusväg etc och det går lika bra överallt.
    Vi började med Scootern när Axel var 1 år, han är nu 2 år och har fortfarande gott om plats att både sitta och ligga i Scootern.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • JennieLee

Vad kostar dom, på ett ungefär?

• Ellisen

runt 2000:- kostar den. Väl värt pengarna

• Novus

Har sett priser mellan 1800-2100 nya

• Helmet

Vi har i veckan hämtat vår nya barnvagn Emmaljunga Scooter.Emma fyller snart 1 år (om bara två veckor) och det kändes lämpligt att börja använda nu. Hon tycker nog det är kul att åka framåt oxå! Hört en massa positivt om vagnen av en massa folk så bla därför köpte vi en sån, bra pris oxå! Känns smidig och lättkörd och dessutom snygg! Racing red köpte vi!

• JennieLee

Är det inte opraktiskt när det inte går att vända över handtaget? Vid vind och sol menar jag...

• Novus

JennieLee
    Det är det som fått mig att börja fundera...Träffade en mamma i barnaffären som kollade på ny vagn. Hon hade scootern men ville inte ha den kvar just pga barnet enbart kan sitta framåt

• KARIN33

Det finns tyvärr inte så många framåtvända. Carenan finns-lite av budgetvariant, bra att ha som extravagn kanske. Annars är det bara Teutonia Prestige som har vändbart handtag och fullt liggläge, men den kostar också betydligt mer. Sisådär en 5000:-
    Är själv ute efter en sittvagn som är lite ombonad men ändå smidigare än kombivagnen jag haft. Det verkar som att jag får ha kvar den en stund till och sedan tänkte jag köpa till antingen en brio race eller en teutonia timmy. Min dotter är 11 mån.

• KARIN33

Fel av mig. Funderar på en emmaljunga scooter eller teutonia timmy (ej brio race). Det enda jag är skeptisk mot på scootern är att den har haft mycket problem enligt personalen på affären såsom gnisslande hjul osv. (se även artikel i råd o rön om scootern)

• ung83

JennieLee : vi var och köpte en scooter för i vecka sen och vi fick betala 2095 kr + 320kr fotsack sen 199 kr för regnskydd och då var vi på babyproffsen i borlänge

• ung83

Karin33: när vi var och köpte scootern så valde vi mellan scootern, brio racen och teutonia timmy. vi valde bort brion för den var så smal sen valde min sambo bort timmyn bara för att han tyckte de va "plastig" så då tog vi scootern och vi är helnöjda.

men min syster tipsade om att jag skulle kika så att alla hjulen tog i golvet på affären på scootern, för det hade det inte gjort när hon hade kikat på en.

• Wilowa

Jag har en Scooter och har haft den sedan modellen kom för två år sedan. Jag har varit helnöjd med vagnen fram till nu. Nu fungerar den inte alls bra! Min dotter som är 2½ år har egentligen gott om plats i den, men det kostiga fotstödet gör att hon inte sitter skönt. Det går ju inte att fälla helt ner och benen hamnar i en konstig vinkel som inte ser skönt ut. Om fotstödet inte är ner fällt så måste hon ha fötterna utanför och det är inte heller så skönt! Jag hade räknat med att ha vagnen länge, men nu ska jag sälja den när våren kommer. vi har en Sitty också, men den är ju hopplös att köra i snö!

Svar på tråden Emmaljunga Scooter