• Snowgirl

ILVA

Ska åka till ILVA i Malmö och IKEA idag. Har aldrig varit på ILVA eller IKEA i Malmö innan, så jag undrar om det är någon som vet om de ligger i närheten av varandra?

• Svar på tråden ILVA
  • Vasen

Nej det gör de inte . Ilva ligger på Svågertorp söder om stan och Ikea ligger vid Bulltofta norr om stan. Men ringleden går emellan så det tar bara 10-15 min att köra från det ena till det andra.

• Snowgirl

Varför försvinner mina stora bokstäver?? Försöker igen.....
    HOJT!

• Snowgirl

Inte alls! Vi kör från Halmstad. Ringvägen?

• Såphia

Den strora leden som går genom Malmö alltså.

Nåja, jag utgår ifrån att du hittar dit.

Kör på Inre Ringvägen. Kör söderut (nu förklarar jag till ILVA). Kör nästan hela vägen till slutet och kör av där det står mot Köpenhamn (kan stå Svågetorp också, vet ej). Du är fortfarande på en 90-väg. Kör av första avfarten mot Svågetorp (tror det finns en tågsymbol på avfarten.

Första rondellen du kommer till ska du till vänster. Nu ska du se ILVA framför dig. Där finns även Bauhaus, Stof och Stil, Babyringen, Mekonomen osv.

Mot IKEA:

Kör på mot stan igen. Lättast är på ringvägen igen. Man ser IKEA från Ringvägen. Kör av mot Värnhemstorget. På avfarten står det skyltat mot IKEA så det är lätt att hitta dit.

Lycka till!

KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
Svar på tråden ILVA