• Kajsan

Symaskin från Rusta?

Nån som har den här maskinen?
    Jag vet att jag läst nånstans här om någon som hade den...Hmmm.
    Jag vill ha en symaskin, men kan inte tro att jag kommer sy så mycket annant än raksöm typ
    Duger den då?

www.rusta.se/product.asp

• Svar på tråden Symaskin från Rusta?
  • hasseldorf

Har ingen aning om hur den från Rusta är. Men jag skulle hellre tipsa om att få tag i en begagnad. Har själv en från 50-60 talet, funkar utmärkt! Brukar räcka med att blåsa rent från damm och smörja upp den lite. Gjordes bättre kvalitet förr. Kolla på loppisar eller auktioner.

• Alicia05sMamma

Min svärmor köpte sin på rusta förra året & hon är jätte nöjd med sin.

• Monky

Det kanske var mig du tänkte på, Kajsan!

Jag har knappt sytt en söm i hela mitt liv, avskyr allt som är pyssligt. Men sedan jag köpte min maskin från Rusta har jag sytt gardiner till 5 rum! Jag är otroligt nöjd med den, den funkar skitbra och är väldigt enkel att använda. Rekommenderas varmt!

• Inexsana

Jag har själv jobbat på Rusta under hela tiden vi har salufört denna maskin, och jag rekommenderar den inte. Vi fick reklamation på minst 75 % av maskinerna. Det är info som butikskedjan själv inte går ut med, det är dessutom ett krångligt förfarande när man ska reklamera denna maskin, man ska ringa ett nummer till tillverkaren, som sen faxar ett telefonnummer till en godkänd verkstad, det faxas till butiken som sedan återigen hör av sig till kunden, som själv sen måste uppsöka denna verkstad. Jag har fått skäll av en och annan frustrerad kund som inte vart nöjd med maskinen.
    Så jag rekommenderar den INTE!

• Venus

Inexsana, hihi, vilken tur att jag inte bad om att få den då i julklapp... Då behåller jag nog svärmors trotsiga maskin tills jag har råd att köpa en annan som jag fått in ögonen på i en "symaskinsshop"...

• Kajsan

Inexana

Jahapp. där sprack den drömmen
    Fast tack för det svaret ivarjefall

• cuteangel

inex...taskigt att du får skäll...det e ju inte ditt fel.

• cuteangel

inex...taskigt att du får skäll...det e ju inte ditt fel.

• Inexsana

cuteangel... Det är en av anledningarna till att jag inte jobbar kvar, den andra anledningen är att ledningen betalar sina anställda för att sluta när man blir obekväm, och jag var ju riktigt obekväm, jag var både fackombud och skyddsombud, + att jag efter ett års kladdande från chefens sida anmälde honom, och man kan ju inte ha en anställd som gör så. Det är ju bättre att ha en butikschef som tafsar på sin personal istället.

Svar på tråden Symaskin från Rusta?