• flixflax

Vad är hög årsinkomst?

Vad anser ni? Vad är medel? Jag tycker att över 250000kr om året känns/ser ut som om mkt pengar fast det är det ju inte alls egentligen.

Kan beror på att jag pluggat samt jobbat halvtid och inte haft heltidslön sedan 2000 jag tycker det är mkt.

• Svar på tråden Vad är hög årsinkomst?
  • Ingen dans på rosor

Svårt att säga. Det finns många faktorer att ta hänsyn till. Utbildningsnivå är en av dem, en annan är var i landet man bor. Det som anses vara en hög inkomst på en liten ort kanske inte alls är mycket i reda pengar i en storstadsregion där boende och allt annat är mycket dyrare. Jag bor strax utanför Stockholm och tycker att runt 300 000 är en helt okej inkomst. För att räknas som hög inkomst tycker jag att det ska till en del mer.

• Honni

och jag bor 15 mil i från stockholm och skulle utrycka mig att om man tjänar över 250 000 tusen då har man ganska hög inkomst.

Det beror ju lite på det är ju exvis dyrare att bo i stockholm.

Ex vis här 15 mil i från så tjänar en ekonomi assistent mellan 18-20 tusen i månaden

Medans man kan få jobb i stockholm och där tjäns som ekonomi assistent uppåt 23 - 24 tusen i månaden.

Vilket liksom äts upp av boende kostnad / pendlingkostnad.

*..* Nytt år nya möjligheter*..*
  • Fidelis ad urnam

Jag tycker min systers make har bra inkomst, han ligger på 660 000.-/år
    Sedan beror det väl på vart man bor, vad man jobbar med osv.

• flixflax

Vad är för hög då? Så att man anses som överklass?

• Linny

600 000 är en hög årsinkomst tycker jag. Men inte jättehög. Sedan kan vi ju ta till fantasisummor..

• Ningla

ja min pojkvän tjänar ju ungefär 275 tusen ca om året efter skatt så känns som att han och vi har det bra, jag tjänar ju betydligt mindre då jag jobbar deltid. Lever i fattigdom enligt moderaterna faktiskt vad jag förstod ; ) iaf vissa månader hehe : )

♥ V.25 ♥
  • Alle
    Honni skrev 2007-01-19 11:36:30 följande:
    och jag bor 15 mil i från stockholm och skulle utrycka mig att om man tjänar över 250 000 tusen då har man ganska hög inkomst.Det beror ju lite på det är ju exvis dyrare att bo i stockholm.Ex vis här 15 mil i från så tjänar en ekonomi assistent mellan 18-20 tusen i månadenMedans man kan få jobb i stockholm och där tjäns som ekonomi assistent uppåt 23 - 24 tusen i månaden.Vilket liksom äts upp av boende kostnad / pendlingkostnad. *..* Nytt år nya möjligheter*..*

Jag är ekonomiassistent i Stockholm och tjänar 21.000 kr. Känner ingen som har över 25.000 kr, däremot flera som har under 20 kkr. Det ger mig en årsinkomst på ca 250 kkr och det är _inte_ högt i min värld.

Runt 400.000 per år och uppåt (Ca 35.000 i månaden) - då börjar det bli högt.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Ningla

Jag är glad så länge jag klarar mi, behöver inget överflöd av saker och ting.. jag har det jag behöver och ju mera pengar än har desto mera kostar ens vardag kännsn det som, aldrig får man vell nog ; )

ha det bra.

♥ V.25 ♥
  • Alle
    Ningla skrev 2007-01-19 13:42:11 följande:
    Jag är glad så länge jag klarar mi, behöver inget överflöd av saker och ting.. jag har det jag behöver och ju mera pengar än har desto mera kostar ens vardag kännsn det som, aldrig får man vell nog ; ) ha det bra. ♥ V.25 ♥
    Men det är ingen hemlighet att gott om pengar förenklar vardagen
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • abeware

enligt skatteverket tjänar 10% av den manliga arbetskraften mer än (2005) 40K i månaden...någonstans där borde väl gränsen gå......

Svar på tråden Vad är hög årsinkomst?