Fler som lider av tvångstankar?
Alltså tankar av en och samma karaktär som "fastnar" i huvudet som en dålig sång kan göra.? Och som dessutom är kopplade till ångest.
Alltså tankar av en och samma karaktär som "fastnar" i huvudet som en dålig sång kan göra.? Och som dessutom är kopplade till ångest.
jag lider också av tvångstankar.. har börjat äta medicin.. medicin mot ångest. Hjälper vid tvånstankar också. Så jobbigt när man får konstiga tankar som inte försvinner.. Vad tänker du?
hej! Kul att du svarar!
Jag har s.k existensiella tvångstankar. Typ: "meningen med livet?", hur kan allt finnas? Vad är allt bra för?" "vad är det som gör livet värt att leva?" etc..
Du då?
tack för denna tråd först och främst.
Själv har jag mer "måste göra" tankar. Kan inte slappna av annars och allt måste göras i speciell ordning och på ett speciellt sätt. Sen belönar jag mig själv med godmat, så man kan ju säga att jag själv uppmuntrar mitt beteende.
Så vill jag också att man ska göra allt på det mest logiska och självklaraste (för mig) sätt. Blir väldigt frustrerad på omgivningen. Har dock blivit lite bättre på senare tid, då mina vänner sagt till mig.
Till ledsen mor-stimulera ditt sinne(hjärnan). Kolla in vetgirig.nu
Kram
Ok "angel", tack för ditt inlägg!
Tror du att jag är understimulerad på något sätt som gör att tankarna halkar in på såna här saker!
Kramar!
TS:
Dessa tankar kan vara grundat på en ostimulans
Jobbar du på dagarna?
Såg att hanna07 var inne på samma sak som jag. Klart att man måste stimulera hjärnan.
Du var mamma ledig,träffar du ofta andra vuxna.
Nu blir jag djup..... för om man inte "håller i gång" hjärnkontoret så tror jag att hjärnan själv så att säga går in i lite djupare tankar, för man tänker ju egentligen hela tiden.
Den vill ju också ha nåt att göra,eller hur.
Lite frågesport eller tankenötter tror jag skulle vara bra.
På sidan som jag tipsade om förut så finns det kategorier som passar alla.
Jag är beroende mer eller mindre av sådan slags stimulans, innan jag skaffade internet så kom både illustrerad vetenskap och hjärngymnastik i brevlådan.
Jag har dock aldrig börjat med sodoku. Då tror jag att man drömmer om siffror och ser dem överallt.
Jag har mer tips om du vill. Jag vill gärna höra vad du tycker också.
Massa fredags kramar
Har också tvångstankar - typ kan inte ha det halsbandet för då händer tråkiga saker under dagen, måste bädda sängen på ett visst sätt, ringa min pappa två ggr per dag på bestämda tider. Och jag jobbar med massor av stimulans på jobbet, så det är nog något mer också. Är så less på tvångstankarna, för jag känner mig så låst.
Är f d anorektiker också och har fortfarande ätstörning UNS, men vet inte om det har med saken att göra.
Jag tror absolut att bristen på social stimulans kan vara en stor anleding till att du känner som du gör, trots att du har ett underbart litet barn att dela din tid med.
Tror att det är viktigt, som Anonym(Angel) skriver,att du "gymnastiserar" din hjärna. Detta kan ske på en mängd olika sätt. Allt från promenader och lek utomhus till att kanske måla, skriva eller skapa på annat sätt.