Recept på matpaj utan ägg?
Hej!
Är det någon som har ett bra recept på en matpaj som inte har någon äggstanning i.
Min man gillar inte ägg och jag tycker att paj är så gott och skulle vilja laga det.
Hej!
Är det någon som har ett bra recept på en matpaj som inte har någon äggstanning i.
Min man gillar inte ägg och jag tycker att paj är så gott och skulle vilja laga det.
hmm .. du kanske kan kolla på tasteline.com
Vitlökspaj.
Deg:
100gram smör
3dl vetemjöl
2msk vatten
Knåda ihop till en deg och låt vila, tryck sedan ut i en form och nagga botten med en gaffel.
Grädda på 225 grader i 10 min.
Gyllning:
2dl fraishe
200gram vitlöksost (créme bonjour)
1 pressad vitlöksklyfta
Rör ihop och häll i det förgräddade degskalet.
Toppings:
Hela champinjoner (från burk så många du vill ha)
Strimlad skinka (så mycket du vill ha)
Överst:
Riven ost (så mycket du vill ha)
Grädda pajen i 15-20 min på 225 grader.
SÅÅÅÅ god!
Istället för ägg i äggstanning? - Du kan använda riven ost, mjölk och vetemjöl till en slags stuvning eller mixa en liten burk majskorn och blanda i en tsk potatismjöl och 1-1,5 dl Creme Fraiche.
Jag har ett recept på en kanon god och enkel paj!
Deg:75g margarin
2,5 dl mjöl
3/4 dl kesella mager
Förgrädda i 200 grade tills det fått lite färg
Fyllning:1 hackad paprika i valfri färg
1 hackad rödlök
1-2 klyftor pressad vitlök
strimlad rökt skinka
Kokt broccoli (så mycket man vill)
1 burk creme fraiche
1 burk creme fraiche paprika&chili
allt detta,utom broccolin, brukar jag blanda i stekpanna och bryna.Blanda detta med broccolin och häll i skalet. På med riven ost och in i ugn 200 grader tills osten smält. Jag brukar servera med sallad och vitlöksdressing. MUMS!!
Jag brukar mixa ädelost med lite mjölk och hälla på istället. Ibland kan det behövas lite mjöl med.
Godast blir det man har broccoli och tomat i pajen.
sigga: Din paj lät sååå god! Synd att det var SÅ mycket points i den!
Den är väääldigt god!! Jag brukar använda minifraiche och ha hälften grahamsmjöl/vetemjöl i degen så blir den lite magrare.. Gör även egen dressing på vitlök och minifraiche...
Tack så mycket för era recept.