Panduro
jag älskar att pyssla men nu har jag ingenting hemma, så jag tänkte beställa från panduro men vad ska jag beställa?????
vad beställer ni därifrån????
jag älskar att pyssla men nu har jag ingenting hemma, så jag tänkte beställa från panduro men vad ska jag beställa?????
vad beställer ni därifrån????
va inne på panduro i växjö idag å kolla..herregud, man hade kunnat ruinera sig!! Själv köpte jag ingenting...men hade velat plocka med hela affären=)) Vad gillar du att göra? Måla? Smycken? Sy? Klippa å klistra? Jag är rätt sugen på att prova mosaik...och sedan försöka göra nån tavla med acrylfärg på en sån där tjock platta typ...fast d får bli efter jul när man har lite pengar igen=)
jag tycker om att pyssla rätt allmännt men det ska vara något man kan andvända, typ mosaik men jag vet inte vad jag ska ha det till... smycken tja kanske men jag andvänder bara guld.....
f*n vad jobbigt jag vill pyssla nu.... tänk tänk
Mmm..ja vet inte heller vad jag ska ha mosaikgrejen till, tycker inet ens det är speciellt snyggt med såna grytunderlägg å va man nu gör! Det ser bara så kul ut å lägga ihop det=)) Man kan ju köpa nåt lite större fat eller liknande å måla med porslin eller glas färg...eller ljuslyktor o dyl...det kan bli ganska snyggt och något man alltid kan använda!
Nu blev ja me grymt pysselsugen...men men men måååååste vänta tills efter jul...måste måste...eller...bara...liiite?*s*
Har du gjort nåt me deras grejer som va kul å blev snyggt? Kan åxå behöva lite inspiration=)
Jag har beställt smyckesättet för att prova på o göra några halsband, armband och örhängen som jag tänkte att ge bort i julklapp. Då fick man ett ehlt sätt med beskrivnig o allt....bra för nybörjare
Var inne en sväng här i butiken i Göteborg. Skulle bara köpa lite röda band, men det blev en julstrumpa till Sarah. Har inte börjat på den ännu, men den ser lite lagom pysslig ut! Ska försöka hinna göra klart den till julafton är det tänkt
Jag tillverkar egna jul- och gratulationskort med hjälp av motivstämplar, vackra papper och andra dekorationer, jättekul!
Hej! Jag är en trogen pandurokund, här är lite tips från pandurokatalogen!
Sidan 149. Servett-decoupage.
Har gjort mycket olika saker med detta. Man köper servetter med ett motiv man gillar. Köper till decoupagelack och pensel.
Tar tex en vanlig lerkruka och målar med allmogefärg.
River eller klipper ut motivet från servetten och drar bort 3 lager, man använder endast det yttersta lagret av servetten med motivet på.
Placerar den på krukan och målar över servettbiten med decoupagelacket.
Låt torka och det är klart!
Detta är alltså jätte enkelt och det ser ut som att det är målat på krukan.
Man behöver inte ta just en kruka, man kan även köpa olika saker från katalogen att göra detta på. ( från sidan 372 finns det lite roliga trägrejer )
Man kan även köpa decoupagelack för textil (göra grytlappar med fina motiv eller t-shirts mm. Tyget måste dock vara naturmaterial)
Sen finns det även decoupagelack för glas. Det kan vara kul att dekorera gamla glas man har i skåpet!
Ett annat tips är detta:
Göra en egen mobil att hänga ovanför barnets säng:
sidan 358 Tillbehör till mobiler.
Köp delar som behövs. Tex ringen att hänga saker i, tråd mm.)
Sen kan man improvisera vad som ska hängas i ringen!
Här är lite egna tips:
*sidan 202 och 204
*sidan 252 (fjädrar)
*sidan 335 (snäckor)
sidan 341 (kulor)
*sidan 345 (kulor/ansikten)
sidan346 (garnbollar)
sidan 351 (styrolitkulor och hjärtan mm.)
Eller så kan man ju i princip ta vad som helst och hänga upp. (små nallar kanske?)
Dom där tvålprydnaderna som fanns, vet inte om det finns nu. Men man satte en massa nålar och sidenband mm i vanliga tvålar. Luktar jättegott och va verkligen fina prydnader.
zabrinhe: Åh, såna gjorde min mamma när jag var liten! De blir jättefina!
Själv beställde jag julgodisboxen förra året, med marsipan och chokladfigurer. Man fick formar, choklad och marsipan, verktyg m.m. Mkt bra med formarna!
Jag tycker ju det är roligast med sånt man kan äta... Finns hur mycket kul som helst, det beror ju mest på vad man tycker är roligt att pyssla med.