• Upptagen

Vad kostar en julgran?

O ni allvetande på familjeliv, vad kostar en helt vanlig julgran? Ingen kungsgran, utan bara en gran, i "normal" storlek?

• Svar på tråden Vad kostar en julgran?
  • kobra

Alltså en riktig, vi köpte en fin för 150

• Mumin

Utanför Bauhaus här i närheten säljer de olika sorters granar för 89:-, dessutom får man ett tillgodokvitto på 89:- som man kan handla för på Bauhaus. Snacka om marknadsföringstricks!!

• Liwa1

Allt från 80 kr till 700 kr för en som är lagom lång för ha inne i vnligt hus/lgh.

Priset beror på vilken sorts gran oh kvaliteten.

En helt vanlig gran finns alltså från 80 kr, men räkna inte med att den håller länger oh håller barren på plats

• kanelia

I år ska jag köpa min första alldeles egna gran!! När ska jag köpa den?

• Upptagen

Tack för alla svar! Jo, en riktig gran såklart!

kanelia: Det blir min/våran första riktigt egna gran i år också! Heiras första jul! Ska bli så kul att få bestämma precis vilket pynt den ska ha... *längtar*

När du ska köpa? Då du vill ha in den! Fast det bästa är ju tydligen att låta den stå halvkyligt ett tag innan man tar in den, men det är ju lite knepigt om man bor i lägenhet.

• Jenniefager

Runt 150-200 kronor.
    Mina morbröder säljer granar och de billiga under 150 oftast barrar och är av sämre kvalite

• kanelia

Tussilago - skojsigt! Jag ska se om jag hittar till källarförrådet så kanske man kan ställa den där en stund.
    Nu kom jag på hur massa saker man måste köpa till, matta, fot, kulor, glitter...ojojoj

Svar på tråden Vad kostar en julgran?