• I  Love Dior

Kan man ha VKS utan att kräkas?

Jag vaknade imorse med illamående som växte sig större tills jag fick väcka sambon och lägga mig. Har sen sprungit på toa och gjort nr 2 ett antal ggr men jag kräks inte. Jag mår jäkligt illa men jag är också hungrig och det funkar liksom att inte kräkas. Jag har frossa vid toabesöken men ingen feber. Ingen av övriga familjemedlemmar är sjuka. Kan det vara VKS fast det inte riktigt känns så? Jag är emetofob och hatar detta.

• Svar på tråden Kan man ha VKS utan att kräkas?
  • kristallen

Det kan det väl va. För vks visar väl sig på olika sätt från person till person? Det är vad jag tror!

Alexander&Kristoffer ska få ett syskon BF 23maj!!!
  • Noti
    I Love Dior skrev 2007-01-19 13:50:22 följande:
    Jag vaknade imorse med illamående som växte sig större tills jag fick väcka sambon och lägga mig. Har sen sprungit på toa och gjort nr 2 ett antal ggr men jag kräks inte. Jag mår jäkligt illa men jag är också hungrig och det funkar liksom att inte kräkas. Jag har frossa vid toabesöken men ingen feber. Ingen av övriga familjemedlemmar är sjuka. Kan det vara VKS fast det inte riktigt känns så? Jag är emetofob och hatar detta.
    Japp, precis så hade jag, ett par dagar senare insjuknade sambon i VKS med kräkningar o barnen dagen efter det så även om jag först trodde det var nåt annat (typ matförgiftning) så verkar det inte så...
  • I  Love Dior

Ok. hoppades att jag ätit ngt olämpligt då ingen annan är sjuk. men det kommer kanske...

• Viktoria74

Jo vi hade nog vks för ett antal år sen, barn kräktes, farmor kräktes men jag och sambon mådde illa och fick diarre, jag skulle nog ha kräkts om det inte vore för att jag har ett fruktansvärt motstånd mot att kräkas och kan stå emot...emetofob ut i fingerspetsarna.

• Barbalala

Jag tror oxå att jag har haft vks utan att kräkas. Dottern kräktes inte heller men var jättedålig i magen, farmor blev dock väldigt dålig och kräktes massor.

Jag har även haft vks med rejäla kräkningar för ett par år sedan och det var den mest fruktansvärda magsjukan någonsin, fy f-n vad jag var dålig!!!

Så den UTAN kräkningar gick inte ens att jämföra med den MED kräkningar, ändå tror jag att båda var vks.
    Dessutom säger de ju att olika personer får olika symptom med olika styrka..

• Viktoria74

Viruset ändrar ju sig från år till år, kanske därför man blir olika sjuk. huuuuuuu.

• I  Love Dior

Viktoria: Samma här. Jag kämpar emot men i vanliga fall brukar det inte gå. Och nu är jag tom sugen på mat. Annars brukar tanken på mat få mig att kräkas. Min emetofobi går dock mest ut på att jag avskyr när andra är sjuka och nu bor vi 4 stycken i en liten tvåa med en minimal toalett så du kan tänka dig

En annan fråga; kan man ta Dimor mot diarré vid magsjuka också?

• I  Love Dior

Kan dom inte komma med vaccin, snälla nån?

• Viktoria74

Är Dimor mot typ turistdiarre? Har för mig att man inte ska göra det, bacillerna måste ju ut...annat om det håller på väldigt länge kanske.

• SaramedM

Ja det kan man, min pappa kräks aldrig. Jag håller emot så länge jag kan och kräks kanske en eller två gånger.

• I  Love Dior

Jag avstod tabletten och magsjukan verkar ha avstannat nästan helt redan Jag sitter här och äter barnmat nu, helt underbart Får i mig Proviva och blåbärspuré också.

• Snoffsan

Det finns ju vanliga magsjukor oxå! En vanlig magsjuka kan ju ge bara diarre.

Bara för att det är vinter så är ju inte alla magsjukor vinterkräksjukan. Det är ett speciellt virus.

Så det kan vara så att ni har haft tur och "bara" råkat ut för en vanlig magsjuka. Vinterkräksjuka tror jag nog dock inte att det är, för det viruset brukar ju framkalla akuta kräkningar i flera dygn.

• SaramedM

Snoffsan; min pappa kräks ALDRIG, det händer inte, däremot kräks numer resten av den familjen....

• Cocosnöten

Har också haft VKS utan att kräkas. Fick istället feber och ordentlig diarre. Blev smittad av maken som kräktes och hade magont och diarre men ingen feber. Symtomen kan variera från olika individer.

Svar på tråden Kan man ha VKS utan att kräkas?