Hur löser man sånt här?
Jag är så less! Jag lever tillsammans med en man som förutom att han är drogfri narkoman, dessutom är spelmissbrukare. Det här har pågått... jag vet knappt längre när allt började, men han är helt omöjlig att leva med. Jag håller verkligen på att bli galen!!! Hur gör man för att få en människa med alla dessa karaktärsdefekter som en missbrukare har, att lyssna???? Han hånar mig, han ifråga sätter mig som människa och individ om jag säger någonting alls om det han håller på med. Han manipulerar mig... Det spelar ingen roll vad det är. Jag håller på att få panik! Det går inte att prata med människan. Det går inte att nå fram, det är en vägg mellan oss och jag står och hammrar och bankar på den för att den ska rasa ner men det går inte, istället murar han den ännu starkare och högre.
Jag blir så fylld av hat och ilska så jag vill slå sönder något. Jag blir i det närmaste galen. En psykopat känns det som. Han driver mig till vansinne!!!! Jag vet inte vad jag ska göra, om och om igen säger jag till mig själv. Du kan inte leva så här. Men varje gång jag är påväg att säga, nu flyttar jag, så faller hela grejen när jag tänker på vår underbara lilla dotter. Är det verkligen rätt att göra så? Är det rätt av mig att ge upp på hennes pappa och ta henne med mig? För med mig ska hon! Aldrig att hon får bos hos honom så fixerad av datorn som han är....Jag vet inte!
Finns det nån som kan ge mig ett litet råd? Jag blir snart galen! Snart slår jag en stekpanna i huvet på karln!
Jag tillhör den lilla skaran som i grund och botten endast tror på kärnfamiljen...tragiskt va!!!! Jag sätter mig själv verkligen i en sån makaber sits...åhhhhhhhjälp!
Vi kan inte prata längre! Han är inte ens vatten värd i mina ögon och jag är inte det i hans ögon heller tror jag. Han menar att det är jag som har valt bort honom jag menar att det är tvärt om. Och så fort vi inte tycker lika dant så är diskussionen igång! Jag kvävs av all denna ilska! Och jag blir rädd att jag i all denna ilska inte ser det rätta beslutet. Att jag lämnar honom i ilska och hat och konstaterar att det var helt fel...jag vet inte, rädd är jag iallafall....nån som varit i nåt liknande kaos???