• I  Love Dior

Kan man ta Dimor (mot diarre´) även vid magsjuka?

Jag tänkte att det kunde ju vara skönt att slippa det. Kräks gör jag inte men jag springer på toa 15 ggr i kvarten. Om resten av familjen ska insjukna nu kan det vara skönt att inte behöva göra det då heller.

• Svar på tråden Kan man ta Dimor (mot diarre´) även vid magsjuka?
  • Långbenopluto

Nej det skulle jag INTE rekommendera!

Om man har en magsjuka så har man en bakterie som måste ut ur kroppen så fort som möjligt, och tar du då en tablett mot det så tar det längre tid att bli frisk.

Nä ut med skiten Flört

• SaramedM

Nope, samma som ovan

Och så mitt mantra; tänk på att ni smittar länge efter att ni blivit friska så skicka någon annan till affärer och liknande.

Hoppas det går över snabbt

• I  Love Dior

Ok, jag tog ingen och nu har illamåendet avtagit helt och nästan det onda i magen med. Äter barnmat nu

Tyvärr har vi ingen att skicka till affären men sambon spritar händerna och handlar så länge. Jag är extremt försiktig och skurar toaletten med klorin och desinfektionssprit efter varje besök. Emetofob du vet

• SaramedM

Jo jag vet alltför väl, så länge han inte är sjuk så smittar han ju inte så mycket, se till att handla på er så ni kan vara inne om ni blir sjuka.

• I  Love Dior

Ja, det är ordnat. Har laddat upp med vätskeersättning till bebisen och Proviva, blåbär, Provivafiloch burkmat till oss!

• SaramedM

Laddat för en mysig helg med andra ord!

Svar på tråden Kan man ta Dimor (mot diarre´) även vid magsjuka?