• Soulfly

Glasögon med fönsterglas?

Kan man köpa glasögonbågar med fönsterglas i? o vad kostar det?
    Och kan man köpa vanliga glösögon med en styrka och sen ta ut de glasen för o sätta in fönsterglas i stället??
    Har nämligen inget synfel, så med styrka jag inte ha!
    Hopaps nån kan hjälpa!

• Svar på tråden Glasögon med fönsterglas?
  • Smultron ett

du kan få mitt synfel. och mina glasögon så slipper jag.

• Lola Jämtland

Hm...varför glasögon om man inte behöver egentligen?

Hajar inte.....

//2007-here I come!
  • Soulfly

jo för att jag tycker de e snyggt. o vill ändra stilen lite ibland!

• Lola Jämtland
    Soulfly skrev 2007-01-19 16:13:20 följande:
    jo för att jag tycker de e snyggt. o vill ändra stilen lite ibland!
    Hm...ok....
    //2007-here I come!
  • BabyJia

Skulle själv mer än gärna vilja slippa mina glasögon...har svårt att sätta i linser, annars hade jag använt de istället.
    Så du får jättegärna ta över mitt synfel å glasögon oxå

• Soulfly

alltså jag vill inte ha synfel!
    lika väl som man vill ha solbrillor som en assoseoar(hur det nu stavas) så vill jag ha vanliga glasögon som de!

• Lindblomman

Hade du haft synfel och behövt ha glasögon jämt hade du nog inte tyckt det var så kul att lägga ner hutlöst mycket pengar för ett par brillor.... Men jag tror nog att du kan köpa ett par bågar med vanligt fönsterglas hos optikern.

• Kinne79

Tror inte det går med fönsterglas, men med någon plastaktigt går nog. Lättast är nog att fråga hos optikern.

• Tösagumman

Hej TS!
    KLart att det går att ha "fönsterglas" i bågarna om du med det menar glas utan styrka. Dock är det "riktigt" glasögonglas man använder (eftersom glaset oftast måste vara böjt) och det är inte så billigt, tyvärr. Om du har tur kan du hitta en båge där "demoglaset" är utan tryck, för isf kan du ju använda det glaset helt enkelt!
    Hoppas du är hjälpt av detta.

• caramel meringue

Jag förstår dig TS!

Innan jag fick glasögon ville jag cokså ha med fönsterglas, men det kändes så fånigt, så jag ville inte skaffa det.

Senare fick jag synfel och hur konstigt det än låter blev jag glad för det, för då fick jag äntligen ha glasögon
    Jag har ju inte så stort synfel och jag behöver inte ha dem jämt. Bara när jag kör bil och ser på TV. Fast jag vill inte få mer synfel, absolut inte!

Svar på tråden Glasögon med fönsterglas?