• Tre solstrålars mamma

Trimma bikinilinjen utan att bli inflammerad?

Finns det någon som har något bra tips om vad man ska använda för att kunna raka bikinilinjen utan att få en massa röda små pluppar efter ca 3 dagar???
    Har funderat på en epilator men fungerar verkligen en sådan? Låter onekligen läskigt att rycka ut stråna, då om någon gång borde man ju bli inflammerad.
    Använder rakhyvel just nu men det är fruktansvärt obehagligt och "osexigt" när det efter 2-3 dagar blir röda pluppar (som inflammerade finnar) över hela bikinilinjen.
    Fick ett tips förut att smörja in med barnolja efter rakningen...men det hjälper inte.

bf 26/1-2007 (v40)
  • Svar på tråden Trimma bikinilinjen utan att bli inflammerad?
  • prickensmamma

Jag vet, det är hemskt! jag vill också ha svar på den här frågan!! Jag har smörjt med allt möljligt, hjälper inte. Jag har också provat epilator och ajajajaj, och det blev inte bättre heller! Hjälp oss!

• noosen

En till som vill veta. *puff*

• SannaStina

hårborttagningskräm funkar  för mig + att det håller längre

• spiritsinlove

vill säga två saker......
    den ena är att jag tycker ni ska vaxa på salong istället (så sjukt mycket bättre än rakning någonsin kan bli..en helt annan sak o känsla tycker jag ) (eller brasiliansk är ju bäst!)
    det andra är att om man absolut inte vill vaxa....testa att smörja in med riktig aloe vera. slösa inte med krämen (efter rakning)

• Sandrah85

Jag får nästan aldrig röda prickar av rakning, beror nog på bladet eller kanske hur van man blitt av att raka sig.. eller hur man rakar sig liksom.. mothårs/medhårs?

• prickensmamma

Sandrah85: det tror jag inte det beror på, inte i mitt fall i alla fall, jag har gjort det länge, alltså mycket van, har provat både mothårs/medhårs. nya blad hjälper inte heller. tyvärr.....

hur ofta behöver man vaxa då? ungefär alltså, jag förstår att det är olika

• Dinturiel

Köp Invit. Är egentligen en rengörningsgel för sexleksaker, men rekomederas även efter bikini-rakning. Och se till att ha en hyvel med vassa blad. Ju fler gånger du måste dra hyveln över samma ställe, desto mer irritation skapar du på den fläcken.

Har precis samma problem som dig.

Svar på tråden Trimma bikinilinjen utan att bli inflammerad?